Fotocredit:
Opel
În perspectiva lansării ce va avea loc la Salonul Auto de la Paris, Opel dezvăluie ușor ușor toate detaliile legate de noul Ampera-e. Astfel, constructorul german promite pentru noul său model electric o autonomie ce depășește 400 de km, dacă se respectă condițiile ideale corespunzătoare standarddelor NEDC (New European Driving Cycle).
Evident că în condiții reale de trafic pragul de 400 de km în materie de autonomie nu va putea fi depășit decât în condiții excepționale, însă o autonomie de peste 350 de km este perfect realizabilă, situând noul Opel Ampera-e peste nume consacrate din segmentul mașinilor electrice, precum BMW i3 (autonomie maximă 300 de km), Nissan LEAF (autonomie maximă 250 de km), Renault ZOE (autonomie maximă 240 de km) sau Volkswagen e-(autonomie maximă 190 de km).
"Responsabilă" pentru valoarea autonomiei este o baterie de 60 de kWh compusă din 288 de celule Li-Ion și care a fost dezvoltată în colaborare cu sud-coreenii de la LG Chem. Amplasată sub podea, bateria nu răpește deloc din spațiul alocat portbagajului, acesta din urmă având capacitatea de 381 de litri, una chiar mai mare decât cea oferită de noua generație Astra hatchback.
Nici în materie de performanțe de accelerare noua Ampera-e nu stă prost, fiind capabilă să sprinteze de la 0 la 50 de km/h în 3.2 secunde. Repriza de la 80 la 120 de km/h o face în doar 4.5 secunde, un timp excelent obținut pe plaja de viteză pe care se desfășoară majoritatea manevrelor de depășire.
Pentru a eficientiza la maximum consumul de energie electrică, inginerii de la Opel au dezvoltat un sistem complex de recuperare a energiei cinetice care, în funcție de modul de rulare ales poate încărca bateria în momentele de decelelrare și de frânare.
Toate detaliile legate de noul Opel Ampera-e vi le vom oferi după deschiderea Salonului Auto de la Paris, în data de 28 septembrie.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: