Fotocredit:
Tesla
Tesla a livrat clienților săi în data de 28 iulie primele exemplare Model 3, compania americană marcând evenimentul desfășurat în Freemont cu mare fast. Astfel, 30 de unități livrate au ajuns la clienții "obișnuiții", iar alte 20 de exemplare vor fi testate de angajați ai Tesla pentru a fi verificate în condiții de trafic real.
Cadența de producție a noii Tesla Model 3 va crește treptat până spre sfârșitul anului la circa 20.000 de unități asamblate în fiecare lună, compania condusă de Elon Musk trebuind astfel să se mobilizeze aproape de perfecțiune pentru a acoperi cel puțin precomenzile cuantificate la o valoare ce depășeșete 400.000 de clienți. Fiecare dintre acești clienți a depus un avans (returnabil) în valoare de 1.000 de dolari.
Pentru început Model 3 va fi oferit în două versiuni - Standard și Long Range, prima oferind o autonomie de circa 350 de km și cea de-a doua putând rula aproape 500 de km după o încărcare completă a bateriilor. Tesla nu a comunicat deocamdată capacitățile de încărcare ale celor două baterii.
Tesla Model 3 Standard poate accelera de la 0 la 96 de km/h în 5.6 secunde, poate atinge 208 km/h viteză maximă și are un preț de start de 35.000 de dolari, în timp ce varianta Long Range este mai rapidă cu 0.5 secunde pe printul 0-60mph și poate atinge 223 de km/h viteză maximă. Prețul său de start - 44.000 de dolari.
Ca și dimensiuni, Model 3 măsoară 4.7 metri lungime, 1.93 metri lățime și 1.44 metri în înălțime și cântărește cel puțin 1.600 de kg în versiunea Standard.
În standard Tesla Model 3 va fi oferită doar în culoarea neagră (opțional fiind disponibile constra sumei de 1.000 de dolari nuanțe de alb, argintiu, albastru sau roșu) și cu jante din aliaj pe 18 inch (opțional pe 19 inch - 1.500 de dolari). Lista dotărilor de seria va cuprinde, printre altele, faruri Full LED, ecranul tactil central cu diagonala de 15 inch, conectivitate 4G și HotSpot Wi-Fi și sistemul de frânare automată în caz de urgență. Acesta din urmă se bazează în funcționare pe un sistem complex compus dintr-un radar, 7 camere video și alți 12 senzori cu ultrasunete - "formație" necesară și sistemului de rulare autonomă Autopilot ce nu se regăsește însă în standard pe Model 3.
Autopilot costă suplimentar 5.000 de dolari și mai necesită alți 3.000 de dolari investiți în restul sistemelor hardware ce fac posibilă rularea fără ajutorul șoferului.
Un al pachet de opționale include dotări de confort și funcționalitate ce includ, printre altele, o tapițerie premium pentru scaune, reglajul alectric al acestora pe 12 direcții, plafon vitrat de mari dimensiuni sau un sistem audio HiFi și care costă nu mai puțin de 5.000 de dolari.
Tesla oferă pentru Model 3 o garanție de 4 ani sau 80.000 de km, iar pentru baterie o garanție dublă (8 ani și 160.000 de km).
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: