Fotocredit:
Volvo
Volvo pregătește lansarea primului său model 100% electric, eveniment ce se va petrece în 2019 și care va fi precedat de introducerea în ofertă și a unui nou sistem plug-in hybrid Twin Engine, bazat pe un motor pe benzină în trei cilindri.
Conform declarațiilor făcute de Mats Anderson, directorul departamentului ce se ocupă de sistemele de propulsie electrice de la Volvo, oferta de tehnologii "verzi" va fi completată de un sistem mild hybrid construit în jurul unui generator de 48 de volți, acesta urmând a echipa modelel Volvo începând tot cu anul 2019.
Noul sistem T5 Twin Engine construit pe baza unui motor în trei cilindri va fi capabil să ofere puteri similare cu cele furnizate de motorizări tradiționale pe benzină în patru sau în șase cilindri. Spre deosebire de actualul T8 Twin Engine, noua platformă va livra cuplul motor doar spre roțile față, prin intermediul unei cutii de viteze cu dublu-ambreiaj și șapte trepte ce integrează și un motor electric capabil să dezvolte în jur de 70 de CP. Alimentat de o baterie Li-Ion de 9.7 kWh, motorul electric va permite rularea în regim full electric pe distanțe de până la 50 de km.
Peste doi ani va fi materializat în versiunea de serie și un sistem de tip mild hybrid, pe 48 de volți, ce va fi utilizat alături de motorizări pe benzină sau diesel. Sistemul în cauză va folosi un motor electric de până în 20 de CP ce va fi alimentat de o baterie de 0.25 kWh reîncărcată prin recuperarea energiei cinetice eliberate la frânare și pe decelerații. Sistemul pe 48V va suplimenta aportul motorului termic în momentele de accelerație puternică, fiind totodată capabil să alimenteze consumatorii uzuali ai mașinii, alături de bateria clasică pe 12V.
Anul 2019 va marca și lansarea primului model 100% electric Volvo, inginerii suedezi evaluând în momentul de față cea mai bună soluție constructivă ce va sta la baza noului automobil. Sunt luate în calcul atât utilizarea actualelor platforme SPA (Scalable Product Architecture) și CMA (Compact Modular Architecture), dar și viitoarea platformă MEP (Modular Electrification Platform) - dezvoltată special pentru a permite construirea unor mașini electrice de diferite mărimi sau diferite soluții de propulsie și tracțiuen (AWD sau FWD).
Noua platformă MEP va permite Volvo să lanseze automobile electrice cu puteri cuprinse între 130 și 600 de CP, unitățile electrice de propulsie putând fi alimentate de baterii cu o capacitate de până la 100 de kWh. Acestea vor putea fi încărcate prin intermediul stațiilor AC de până la 20 de kW, dar și cu ajutorul unităților pe curent continuu, de puteri mult mai mari.
Sursa: Green Car Congress
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: