Fotocredit:
Volkswagen
Oficialii Grupului Volkswagen sunt foarte optimiști în ceea ce privește viitorul mașinilor electrice sau hibrid fabricate de brand-urile grupului, previzionând comercializarea a nu mai puțin de un milion de astfel de automobile în fiecare an, începând cu anul 2025.
Ambițioasele ținte de vânzări au fost stabilite pe fondul anunțatelor modificări ale legilor privind emisiile de CO2, lucru ce va forța majoritatea constructorilor de automobile să-și schimbe radical portofoliul de modele.
Până în anul 2020 vor fi lansate 20 de noi modele plug-in hybrid sau electrice, printre care se numără primul SUV full electric Audi (e-tron quattro) și noul Porsche bazat pe conceptul Mission E.
Portofoliul actual al grupului cuprinde șase mașini plug-in hybrid - Golf GTE, Passat GTE, A3 Sportback e-tron, Q7 e-tron quattro, Panamera S E-Hybrid și Cayenne S E-Hybrid, precum și două modele 100% electrice - e-Golf și e-up!, fiind vândute până acum puțin peste 100.000 de unități în toată lumea. Volumul de vânzări nu este așadar unul senzațional, fapt pentru care Volkswagen va avea mult de muncă în acest sens pentru a putea atinge ținta din 2025.
Toate modelele actuale electrice sau plug-in hybrid au la baza modelele propulsate de un motor termic și sunt produse pe aceleași linii de asamblare cu mașinile convenționale. Spre exemplu, pentru a fabrica un Golf GTE este necesară doar o oră suplimentară în procesul de asamblare față de un Golf convențional.
O platformă tehnică dedicată modelelor electrice este în plină fază de dezvoltare în cadrul grupului, aceasta urmând a standardiza elementele șasiului sau alte componente ce vor fi folosite în construcția diferitelor modele "verzi". Botezată MEB, noua platformă va permite lansarea unor modele electrice cu autonomie de până la 500 de km.
Sursa: Automotive News
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: