Fotocredit:
Volkswagen, ACEA
Anul 2017 a marcat schimbarea preferințelor clientelei europene atunci când vine vorba de tipul de motorizare ales, propulsoarele diesel cedând locul fruntaș în favoarea unităților pe benzină, după aproape o decadă în care au dominat fără drept de apel piața din UE. Situația este monitorizată de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA).
Astfel, în prima jumătate a anului curent cota de piață deținută de motorizările diesel a scăzut de la 50.2% la 46.3%, atunci când vine vorba de înmatriculările de automobile noi în țările fondatoare UE (Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Luxembourg, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia și Marea Britanie). În cifre concrete, clienții europeni au înmatriculat cu peste 150.000 de unități mai puține mașini diesel față de aceeași perioadă din 2016.
În schimb, motoarele pe benzină au câștigat serios teren marcând un plus de aproape 330.000 de unități. Totalul acestora a însemnat o cotă de piață de 48.5%.
|
Ian-Iun 2017
|
Ian-Iun 2016
|
Variația (în unități)
|
Benzină
|
3,658,088
|
3,329,473
|
328,615
|
Diesel
|
3,491,430
|
3,643,753
|
-152,323
|
Propulsie alternativă
|
392,954
|
289,739
|
103,215
|
LPG/NGV/E85
|
98,933
|
94,549
|
4,384
|
Hibrid
|
198,579
|
125,535
|
73,044
|
Electrice și plug-in hybrid
|
95,442
|
69,655
|
25,787
|
Cota de piață acoperită de automobilele electrice și plug-in hybrid reprezintă 1.3% din totalul mașinilor noi înmatriculate, creșterea față de primul semestru din 2016 fiind una însemnată în procente (puțin peste 37%). Mașinile hibrid au marcat la rândul lor o creștere de peste 58 de procente (198.579 de unități, față de 125.535 în S1 2016), în timp ce automobilele alimentate cu gaz sau cu alți combustibili alternativi au adunat un total de aproape 100.000 de noi clienți din Europa de Vest. În total, cota de piață câștigată de mașinile cu propulsie alternativă a ajuns la 5.2%.
"Soluție de propulsie alternativă vor juca, fără discuții, un rol din ce în ce mai important pe piața europeană, toți marii constructori auto investind masiv în această direcție", a declarat Erik Jonnaert - secretarul general ACEA.
"Totuși, faptul că motorizările disel emit cantități mai mici de CO2 în atmosferă le va permite să joace în viitor un rol important în tranziția spre soluțiile de propulsie ecologice", a mai spus acesta.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: