Fotocredit:
DHL
Poșta Germană DHL, companie recunoscută pentru serviciile sale de curierat, poate da startul unei revoluții în domeniul vehiculelor de transport urban, după ce a început construcția propriilor dube electrice, mașini ce sunt deja folosite în activitățile sale.
După ce a fost refuzată de către marii constructori de automobile atunci când s-a pus problema construcției unui autovehicul electric capabil să care colete, pe motiv că volumele de producție prea mici nu pot susține profitabilitatea unu astfel de model, DHL a hotărât să dezvolte de la zero și să asambleze pe cont propriu așa numitul StreetScooter. S-a ajuns la ora actuală la circa 1.000 de exemplare ce deja sunt "puse la treabă" pe străzile orașelor germane, nemții declarându-se capabili să asambleze circa 5.000 de astfel de dube, anual.
Mașinile produse folosesc piese furnizate de companii recunoscute în industria de profil, DHL vorbind despre o durată de viață de 16 ani pentru StreetScooter, în condițiile utilizării timp de 10 ore pe zi, șase zile pe săptămână. Trenul de rulare este furnizat de către Bosch, în timp ce de partea de iluminare se ocupă Hella, nume mai mult decât cunoscut în domeniu. Și cum asamblarea unui asemenea autovehicul este mult mai simplă decât în cazul unei mașini clasice, cu motor termic și cutie de viteze, timpul și personalul necesare pentru fabricarea lui StreetScooter sunt de zece ori mai mici.
Afectați însă de succesul mașinilor DHL sunt conaționalii de la Volkswagen, care s-au văzut în situația de a-și vedea Caddy-urile ce erau utilizate în trecut de compania poștală trase pe linie moartă.
Chiar CEO-ul Volkswagen, Matthias Mueller, s-a arătat foarte deranjat de strategia DHL, acesta întrebându-se "de ce Poșta Germană nu a discutat înainte cu responsabilii diviziei de vehicule comerciale VW, pentru dezvoltarea unui model similar?".
Și cum succesul StreetScooter este dovedit pe zi ce trece, DHL a prezntat luna trecută un nou model, ceva mai mare - StreetScooter Work L, capabil să transporte până la 150 de colete ce cântăresc în total o tonă și ocupă un volum de 8 metri cubi.
DHL nu exclude ipoteza de a deveni furnizor de astfel de autovehicule și pentru alte companii, costurile de asamblare fiind "incredibil de mici", conform spuselor lui Juergen Gerdes, membru în Consiliul de Administrație al companiei germane.
Sursa: Reuters
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: