Fotocredit:
Lamborghini
Lamborghini a prezentat noul Urus, primul SUV din epoca modernă a mărcii din Sant'Agata Bolognese fiind dezvăluit în cadrul unui eveniment special desfășurat în orășelul din Provincia Bologna.
La nivel estetic noul Urus combină spectaculos elementele de design consacrate de cele mai noi modele supersport lansate de Lamborghini cu ceva trăsături ce caracterizează "experimentul" LM002 - mașină de teren produsă de italieni în anii '80. Se remarcă astfel partea frontală extrem de agresivă, pusă în evidență de gurile de ventilație găzduite de bara față, profilul dinamic brăzdat de linii și muchii la fel de agresive, dar și spatele dominat de blocurile optice tipice Lamborghini sau de difuzorul de aer ce găzduiește uriașele țevi de eșapament.
La interior lucrurile arată parcă și mai spectaculos, Lamborghini vorbindu-ne despre arhitectura specifică unui cockpit apropiat ca egonomie de mașinile de curse. Nu lipsesc din peisaj instrumentarul digital ce înlocuiește ceasurile de bord, ecranul central pe care se afișează toate funcțiile sistemului de infotainment și nici panoul digital de control pentru sistemul de climatizare. Joystick-ul de selectare a modurilor transmisiei este mărginit în laterale de originalele selectoare pentru modurile de rulare și pentru setările suspensiilor.
Porbagajul SUV-ului Lamborghini oferă 612 litri în materie de volum de încărcare, valoare ce poate fi extinsă la 1.596 de litri prin rabatarea banchetei spate.
De propulsia noului Lamborghini urus se ocupă o unitate V8 biturbo, de 4.0 litri, capabilă să livreze 650 de CP și 850 Nm cuplu motor maxim. Cuplat la o cutie de viteze automată cu opt trepte motorul poate accelera noul Urus în doar 3.6 secunde de la 0 la 100 de km/h. De la 0 la 200 de km/h noul Urus accelerează în doar 12.8 secunde, viteza maximă oprindu-se la 305 km/h. De performanțele de frânare se ocupă un sistem ce utilizează discuri de frână cu diametrul de 440 de mm pe față și 370 de mm pe spate.
Șoferul va avea la dispoziție șapte moduri de rulare diferite - Strada, Sport, Corsa, Neve, Terra, Sabbia și Ego - ultimul dintre ele putând combina preferințele speciale ale celui aflat la volan. Sunt setate astfel diferit caracteristicile suspensiilor, ale direcției sau răspunsul motorului și al transmisiei.
Și cum noul Urus este caracterizat de oficialii Lamborghini drept un Super SUV, noul model oferă o gardă la sol ce variază între 158 și 248 de mm și un sistem de tracțiune integrală ce poate varia livrarea cuplului motor între punți în funcție de condițiile de aderență. Jantele din aliaj ușor pot fi încălțate cu anvelope de vară/iarnă, all-season, all-terain sau sport și pot fi alese în diferite versiuni de diametru (între 21 și 23 de inch).
Ca și dimensiuni, noul Lamborghini Urus măsoară 5.112 mm lungime, 2.016 mm lățime și 1.638 de mm în înălțime. Ampatamentul măsoară 3.003 mm, în timp ce greutatea depășește 2.200 de kg.
Primele exemplare Lamborghini Urus vor fi livrate în primăvara lui 2018, prețul de start fiind stabilit undeva în jurul valorii de 171.000 de EURO, fără taxe.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: