Fotocredit:
Nissan
Noua generație Nissan LEAF va beneficia de un sistem inedit dedicat acționarării pedalei de accelerație. Botezat e-Pedal sistemul elimină din ecuație utilizarea pedalei de frână, șoferul putând astfel accelera, încetini sau frâna complet doar prin acționarea pedalei din dreapta. Chiar dacă pare revoluționar, acesta se aseamănă foarte tare cu ceea ce găsim la ora actuală pe BMW i3, mașina bavarezilor putând fi controlată în marea majoritate a cazurilor fără a mai utiliza pedala de frână.
Tehnologia e-Pedal pune la dispoziția șoferului un buton dedicat la apăsarea căruia doar cu ajutorul pedalei de accelerație se pot controla fără probleme atât accelerarea, cât și frânarea. Nissan spune că e-Pedal va putea acoperi în acest mod cam 90% dintre situațiile concrete de trafic.
Concret, la reducerea forței de apăsare a pedalei de accelerație mașina încetinește (senzație asemănătoare cu frâna de motor în cazul mașinilor clasice), în timp ce eliberearea pedalei duce la oprirea completă a mașinii și posibilitatea menținerii acesteia în repaus în rampă.
Utilizarea e-Pedal va scuti șoferul de nesfârșitul "dans" al piciorului drept între pedalele de frână și de accelerație, situație ce se dovedește nu de puțien ori obositoare în traficul foarte aglomerat.
Noul Nissan LEAF va fi prezentat în premieră mondială pe 6 septembrie și are misiunea de a duce mai departe succesul imens de care s-a bucurat predecesorul său - modelul japonez fiind la ora actuală cea mai bine vândută mașină electrică din lume, cu peste 277.000 de unități comercializate.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: