Fotocredit:
Audi
"Cursa electrificării" va face victime de lux în curtea Audi - constructorul german fiind astfel pregătit să renunțe la motoarele de capacitate mare V10 și W12 în favoarea unor soluții de propulsie alternativă, evident mult mai prietenoase cu mediul. Informațiile vin din partea responsabilului Audi cu dezvoltarea tehnică - Peter Mertens, într-un interviu acordat Automotive News cu ocazia recent încheiatului Salon Auto de la Frankfurt.
Știam deja faptul că planurile de viitor ale Audi prevăd lansarea a trei modele 100% electrice în perioada 2018-2020, ambițiile constructorului din Ingolstadt vorbind despre un procent de peste 30% dintre mașinile sale vândute începând cu anul 2025 ce ar trebui să fie electrice sau plug-in hybrid.
În acest scop, sub umbrela Grupului Volkswagen, Audi și-a unit eforturile cu Porsche pentru a dezvolta tehnologii dedicate mașinilor electrificate ce vor fi construite pe așa numita platformă PPE (Premium Platform Electric). Inginerii celor două companii lucrează pe proiecte din ce în ce mai specifice - lucru ce grăbește evident evoluția lucrurilor, evoluție ce va duce în final la lansarea pe piață a unor modele cu totul noi.
Vorbind despre viitorul automobilelor autonome, Peter Mertens a înaintat ca și termen realistic anul 2022 ca find pragul de la care vor putea fi lansate mașini capabile să ruleze fără șofer la Nivelul 4. Bazele sunt deja consolidate, dat fiind faptul că noua generație Audi A8 este capabilă să ruleze autonom pe Nivelul 3, cu condiția ca și infrastructura rutieră să poată susține acest lucru.
Concomitent cu dezvoltarea tehnologiilor dedicate automobilelor electrice și autonome, Audi lucrează din greu la tehnologiile ce au la bază inteligența artificală și care vor putea pe viitor interacționa cu șoferul și pasagerii din automobile. O idee asupra acestui lucru ne-a fost arătată anul acesta la Frankfrut prin intermediul spectaculosului concept Elaine.
Sursa: Automotive News
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: