Fotocredit:
Continental
Conform unui studiu efectuat de Continental, mare parte dintre șoferi nu s-au declarat deloc încântați de viitorul dominat de automobilele autonome. Astfel, cel de-al doilea răspuns ca și frecvență la întrebarea legată de ce beneficii ar aduce rularea autonomă a fost "Niciunul".
O treime din cei 2.000 de participanți la studiu nu au putut să identifice niciun avantaj adus de tehnologiile de rulare autonomă, fiind totodată evidențiate temeri legate de pierderea concentrării sau de lăsarea comenzilor mașinii pe mâna sistemelor electronice. Șoferii au așadar tendința să se sperie de perspectiva pierderii controlului asupra comenzilor mașinii, ignorând părțile pozitive aduse de sistemele de rulare autonomă.
Cele mai întâlnite păreri legate de subiect au fost cele potrivit cărora șoferul devine prea comod bazându-se pe tehnologie (37%) și crește riscul ca sistemele de control ale mașinii să fie "sparte" de hackeri (36%).
Mark Griffiths, expert în siguranță la Continental Tyres, a comentat pe marginea subiectului: "Șoferii se confruntă la ora actuală cu probleme serioase legate de aglomerația din trafic, costurile cu combustibilul sau de emisiile de noxe și prin urmare tehnologiile dezvoltate până acum în direcția rulării autonome nu sunt văzute ca o soluție pentru respectivele probleme. Totuși, aceste tehnologii chiar rezolvă aceste probleme".
"De aceea este de datoria noastră să explicăm cum problemele încercate de șoferi în fiecare zi pot și micșorate sau chiar eliminate", a mai spus Griffiths.
Când au fost întrebați care ar trebui să fie prioritatea zero pentru companiile auto și pentru cele dezvoltatoare de tehnologii conexe, jumătate dintre cei intervievați au răspuns siguranța rutieră. Au urmat apoi în ordinea priorităților scăderea consumului de combustibil utilizându-se sursele actuale de propulsie sau surse alternative, precum și scăderea numărului de mașini aflate pe șosele.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: