Fotocredit:
Audi
Standurile Audi din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt au găzduit premiera mondială a conceptului Aicon - automobil autonom de dimensiuni medii ce are rolul să ne introducă în lumea tehnologiilor ce vor face posibilă rularea fără ajutorul șoferului la nivel 5. Sunt scoase așadar din ecuație volanul și pedalele.
Cu o lungime de 5.444 mm, 2.100 de mm lățime și un ampatament ce măsoară nu mai puțin de 3.470 de mm (cu 240 mai mult decât oferă actualul Audi A8 L), conceptul Aicon oferă așadar un habitaclu extrem de generos pentru patru persoane - fiecare dintre acestea beneficiind de un scaun individual ce poate glisa înainte/înapoi pe o plajă de 50 de cm. Așezate față în față, scaunele creează un spațiu dedicat socializării "depline" pe timpul călătoriilor, dat fiind faptul că șoferul poate uita complet de sarcinile pe care ar fi trebuit să le îndeplinească la bordul unei mașini obișnuite. Pasagerii au la dispoziție și un portbagaj generos, volumul acestuia afișând valoarea de 660 de litri.
Accesul în mașină se poate face foarte ușor grație renunțării la montanții B și utilizării unei arhitecturi de deschidere a ușilor în sensuri opuse.
Exteriorul conceptului Audi Aicon se remarcă prin formele extrem de fluide, suprafețele vitrate generoase și jantele cu diametrul de 26 de inch sporind aspectul futurist la mașinii.
Blocurile optice față/spate și-au pierdut formele și rolul clasic consacrate de automobilele actuale, fiind înlocuite de suprafețe imense compuse din segmente triunghiulare ce se continuă pe bare. Acestea pot afișa semnale luminoase și pot proiecta pe asfalt mesaje prin intermediul unor LED-uri proiectoare. Cum Aicon este un automobil autonom, luminile pentru fază scurtă și lungă sunt înlocuite de senzori laser și radar ce pot citi cu minuțiozitate suprafața de rulare din fața mașinii, precum și toate obsacolele din preajmă.
La ieșirea din mașină pasagerii se pot baza pe ajutorul unei drone ce le luminează drumul spre casă.
Propulsia conceptului Audi Aicon este asigurată de patru motoare electrice ce produc un total de 350 de CP și 550 Nm cuplu motor maxim. Fiecare motor pune în mișcare câte o roată - arhitectură ce dă naștere unui sistem de tracțiune integrală quattro ce poate fi controlat electronic cu mult mai multă ușurință.
Grație greutății scăzute și a profilului aerodinamic extrem de eficient, bateriile montate pe Aicon pot asigura o autonomie de până la 800 de km după o încărcare deplină. Un sistem de încărcare ce funcționează la 800 de volți poate încărca acumulatorul în doar 30 de minute până la un nivel de 80%, opțional fiind disponibil și un sistem de încărcare inductiv, fără fir.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: