Fotocredit:
Nissan
Cea de-a doua generație Nissan LEAF a fost dezvăluită astăzi, modelul electric japonez dorind să-și păstreze supremația pe piața de profil grație unui pachet impresionant de noi tehnologii, dar și printr-un design cu totul nou.
Inspirat din liniile estetice ale conceptului IDS (prezentat în 2015 la Tokyo), designul noului Nissan LEAF materializează viziunea niponilor legată de formele mașinilor ce vor fi produse în viitor, combinând elemente tradiționale precum grila V-motion a radiatorului cu abordări geometrice futuriste ce "desenează" profilul farurilor sau al stopurilor.
Partea superioară a caroseriei vine vopsită în negru, lucru ce generează un și mai mare grad de dinamism prin ascunderea montanților din câmpul vizual al privitorului, iar plafonul poate fi configurat la rândul său în culori nuanțe precum negru sau albastru închis. Grila V-motion și partea superioară a difuzorului sunt vopsite în albastru - nuanță ce evocă în mod clar tipul de propulosie utilizat de LEAF.
Noul LEAF măsoară 4.4480 de mm lungime, 1.790 de mm lățime și oferă un ampatament de 2.700 de mm - valoare suficientă pentru a transporta șoferul și alți patru pasageri.
Interiorul noului LEAF este complet redesenat, fiind ușor de remarcat cusăturile albastre de pe scaune, volan sau planșa de bord sau ecranul TFT de 7 inch pe care se afișează interfața grafică a sistemului de infotainment. În unele țări acesta din urmă este compatibil Apple CarPlay și Android Auto.
"Inima" noului LEAF este reprezentată de așa numitul e-powertrain - ce pune laolaltă sistemul de propulsie electric, șasiul gândit special pentru un automobil electric și bateria Li-Ion.
Motorul electric furnizează o putere de 110 kW (circa 150 de CP) și 320 Nm cuplu motor, fiind alimentat de o baterie de 40 de kWh ce poate asigura o autonomie de cel mult 378 de km (în standardele de testare NEDC). Bateria se poate încărca până la 80% în doar 40 de minute dacă este utilizată o stație rapidă de 50 de kW, în timp ce de la o priză de 3kW se poate umple în nu mai puțin de 16 ore.
Pentru cei ce-și doresc însă performanțe superioare dinamice sau legate de autonomie, Nissan a anunțat deja că va oferi o versiune upgradată a lui LEAF, spre sfârșitul anului 2018.
Noul Nissan LEAF poate atinge o viteză maximă de 144 de km/h.
O dată cu lansarea noului LEAF, Nissan va pune în practică la scară largă proiectul Vehicle-to-Grid (V2G), prin intermediul căruia modelul electric va fi capabil să și furnizeze energie electrică în rețelele publice atunci când nu este nevoie de călătorii imediate.
"Electrica" niponă pune la bătaie și un performant pachet de tehnologii de rulare autonomă reunite sub denumirea ProPILOT și capabile să preia din responsabilitățile șoferului în traficul de pe autostradă. Astfel, noul Nissan LEAF poate accelera, frâna sau păstra banda de circulație în mod autonom.
O altă tehnologie revoluționară pregătită pentru LEAF este ProPILOT Park, cu ajutorul căreia mașina electrică se poate duce automat către un loc de parcare liber, fără ca șoferul să mai treacă prin "chinurile" căutărilor prin parcările aglomerate.
Noul LEAF pune la dispoziția celui aflat la volan și tehnologia e-pedal, capabilă să facă din pedala de frână un accesoriu aproape inutil.
Din 2010 și până astăzi au fost vândute în întreaga lume peste 283.000 de exemplare LEAF din prima generație, valoarea ce plasează modelul japonez în topul vânzărilor de mașini electrice, la nivel global.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: