Fotocredit:
BMW Group
Anul 2019 ne va aduce primul MINI electric din istoria mărcii, informația fiind anunțată astăzi oficial de către BMW Group. Acesta va fi oferit în versiunea de caroserie hatchback în trei uși și va fi asamblat în fabrica britanică de la Oxford.
Trenul de rulare și toate tehnologiile necesare modelului electric vor fi însă dezvoltate și asamblate în centrele dedicate pentru e-mobility din fabricile BMW de la Dingolfing și Landshut. Acestea din urmă vor juca un rol cheie în strategia de viitor direcționată spre noile automobile electrice BMW sau MINI, de aici urmând a fi coordonate toate activitățile grupului în acest sens.
Un accent important în strategia Grupului BMW pentru electrificarea portofoliului său de produse va fi pus pe flexibilitatea proceselor de producție, toate fabricile urmând a putea fi capabile să-și schimbe din mers "rețeta" de asamblare pentru a produce atât mașini propulsate de motoare termice, automobile plug-in hybrid și automobile electrice pe aceeași linie.
La ora actuală Grupul BMW produce automobile electrificate în 10 dintre uzinele sale, componentele esențiale fiind furnizate tot de către fabricile de la Dingolfing și Landshut. La Dingolfing se produc și versiunile plug-in hybrid ale noilor BMW Seria 5 și Seria 7, urmând ca tot acolo să se asambleze, începând cu anul 2021, nava amiral BMW i NEXT. În acest sens au fost investite peste 100 de milioane de euro în fabrica germană.
Așadar, noul MINI electric în trei uși va fi primul model din noua gamă de mașini electrificate ale grupului bavarez, programul de lansări incluzând oficial varianta electrică a SUV-ului X3 și noul BMW i NEXT. Anul viitor vom vedea și noul i8 Roadster, versiunea decapotabilă a deja cunoscutului i8.
Ambițiile de vânzări ale BMW și MINI vizează livrarea a nu mai puțin de 100.000 de automobile electrice sau plug-in hybrid anul acesta, valoare ce va duce totalul modelelor de acest fel ce circulă pe șoselele lumii la 200.000 de exemplare.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: