Fotocredit:
DUH (Deutche Umwelthilfe)
Organizația germană de mediu DUH (Deutche Umwelthilfe) a publicat astăzi un studiu potrivit căruia și noul Fiat 500X echipat cu motorul diesel 2.0 MultiJet depășește dramatic valorile de NOx emise.
Modelul aparținând grupului Fiat Chrysler este cel de-a patra mașină pe care DUH o testează și la care se descoperă discrepanțe majore între rezultatele testelor oficiale de emisii și testele făcute în condiții apropiate de condiții normale de stradă. Celelalte trei modele testate recent au fost Renault Espace, Mercedes-Benz C200 CDI BlueTec și Opel Zafira.
În cazul lui Fiat 500X au fost înregistrate valori de 11 până la 22 de ori mai mari față de limita stipulată de normele EURO 6 (80 g/km), atunci când vorbim de NOx. Au fost efectuate opt sesiuni de testare, în centrul elvețian specializat Berner Fachhochschule, la doar două dintre ele marcându-se valori oarecum apropiate de limita maximă admisă - 133, respectiv 105 g/km. Valorile respective s-au datorat modului de testare NEDC și temperaturilor de funcționare relativ mici ale motorului. Când s-a trecut la testele apropiate de condițiile normale de rulare, rezultatele au "explodat".
Organizația DUH acuză în acest comunicat de presă Guvernul Federal German de faptul că nu face nimic concret în devoalarea adevărului legat de cum majoritatea constructorilor de automobile sunt departe de valorile stipulate de normele EURO în ceea ce privește motoarele diesel, ba mai mult sprijină lobby-ul marilor companii pentru o mai mare permisivitate în acest sens. Vezi hotărârea din Parlamentul UE luată săptămâna trecută...
Totodată, DUH ține să reamintească faptul că pe 11 septembrie 2011 informase autoritățile de mediu din Germania asupra faptului că Volkswagen Passat echipat cu un motor 2.0 TDI din seria E 189 depășea cu mult limitele de emisii pentru NOx. Nemții se întreabă ce s-ar fi întâmplat dacă guvernul german ar fi făcut ceva în acest sens la vremea respectivă.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: