Fotocredit:
BMW
BMW Group și-a anunțat strategia de viitor privitoare la noile modele pe care le va lansa, cu ocazia conferinței de presă anuală desfășurată pe 16 martie. Astfel, direcția pe care vor s-o apuce germanii, botezată Strategy NUMBER ONE > NEXT, este marcată de noi modele electrice sau hibrid, un model propulsat cu ajutorul hidrogenului, modele ce pot rula autonom, dar și un nou SUV - X7.
Succesul de care s-au bucurat noile i3 și i8 au determinat o și mai mare determinare în a dezvolta noi produse similare, BMW anunțând faptul că până anul viitor vor putea fi găsite în showroom-uri două noi modele - un i3 cu autonomie mult îmbunătățită, a cărei limită maximă se va situa în jurul valorii de 300 de km, grație bateriei cu capacitate de stocare sporit și o versiune decapotabilă a lui i8.
Actualul i3 va fi păstrat în gama BMW, constituind alternativa mai ieftină pentru noul model. Nu va lipsi nici varianta dotată suplimentar cu un motor de motocicletă, pentru sporirea autonomiei.
Toate celelalte modele plug-in hybrid ce poartă sigla BMW vor fi reunite sub umbrela diviziei iPerformance, constructorul german având în plan lansarea câte unui model de acest gen pentru fiecare dintre familiile sale de mașini. Deja de anul acesta BMW va avea în portofoliu cinci astfel de automobile, la care se adaugă i3 și i8.
Nici soluția folosirii hidrogenului drept sursă de energie pentru propulsia automobilelor nu va fi neglijată de BMW, bavarezii având la ora actuală o flotă de mașini de test care reușesc performanțe uimitoare în materie de autonomie - de până la 700 de km. Fapt pentru care viitorul în viziunea BMW nu exclude automobile ce includ tehnologia pilelor de combustie alimentate cu hidrogen, pe a căror țeavă de eșapament iese doar apă.
Pusă pe un val de entuziasm de neimaginat în urmă cu ceva ani, moda automobilelor capabile să ruleze autonom, fără ajutorul șoferului, nu putea să stea deoparte de BMW. Fiind una dintre companiile cele mai avansate din punctul de vedere al dezvoltării tehnologiilor din acest domeniu, BMW anunță lansarea strategiei "project i 2.0" - care va pune accentul pe integrarea la bordul automobilelor autonome a hărților digitale, a senzorilor din ce în ce mai rafinați, dar și a tehnologiilor inteligenței artificiale sau pentru stocarea și prelucrarea datelor în cloud.
Cu investiţia în HERE spre exemplu, BMW Group şi-a asigurat deja disponibilitatea hărţilor de înaltă definiţie, alături de Daimler și Audi.
Primii pași în lumea automobilelor autonome au fost făcuți o dată cu lansarea noului BMW Seria 7. Echipat cu cameră stereo şi cinci senzori radar, nava-amiral a BMW Group îşi păstrează locul pe bandă şi menţine o distanţă sigură faţă de automobilul din faţă, chiar şi când se rulează cu viteze de până la 210 km/h pe autostrăzi, aşa cum este posibil pe autostrăzile din Germania. BMW Seria 7 este capabil şi să se conducă singur în garaj la apăsarea unui buton, cu ajutorul funcţiei Remote Control Parching (parcare de la distanţă). Cu controlul prin gesturi şi conectivitatea sa vastă, avanpostul portofoliului BMW este deja un punct de reper în ceea ce priveşte interfaţa utilizatorului şi conectivitatea.
Familia X de modele cu valențe de off-road mai mult sau mai puțin ușor va primi un nou membru - noul BMW X7 dorindu-se a fi un produs inovativ și exclusivist, destinat clienților cu dare de mână și pretenții de calitate la cel mai înalt nivel. Lansarea acetuia este așteptată pentru anul 2018.
BMW M vinde mai bine ca niciodată drept pentru care familia modelelor pure M va fi extinsă pe și mai multe direcții, la fel ca gama de mașini M Performance - destinată celor care doresc elemente și tehnologie M la un preț mult mai accesibil.
Nici celelalte două mărci de sub umbrela BMW Group nu vor fi neglijate, MINI urmând a primi primul său model hibrid, în timp ce Rolls-Royce va lansa un model complet nou - bazat pe noua arhitectură space-frame din aluminiu.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: