Fotocredit:
euroncap.com
Toyota Aygo facelift, Citroen C1 şi Peugeot 107 au avut neplăcuta surpriză să capete doar trei stele la cel mai recent crash-test Euro NCAP. Asta după ce versiunile anterioare ale maşinilor de oraş obţinuseră patru stele.
În ultima rundă de teste de impact efectuate de binecunoscuta organizație independentă de testare, Euro NCAP, cele trei maşini surori "nu au reușit să țină pasul cu cele mai recente evoluții și standarde de siguranță."
Aygo, C1 și 107 au marcat patru stele atunci când au fost testate pentru prima oară în 2005 dar modelele facelift au pierdut o stea deoarece nu vin echipate cu airbag-uri laterale și ESP în echiparea standard.
Mai grav pentru cele trei, nou apăruţii rivali Volkswagen Up! şi Fiat 500 au primit cinci stele iar Ford Ka, Kia Picanto si Hyundai i10 au marcat toate patru stele, făcând din automobilele produse de concernul PSA şi de Toyota unele din cele mai slabe concurente la acest capitol.
Ca răspuns la verdictul Euro NCAP, Toyota s-a angajat să monteze în standard airbag-uri laterale şi de tip cortină, ESP, avertizor pentru nepunerea centurii de către pasagerul din faţă precum şi sistemul ISOFIX de prindere a scaunului pentru copii pe toate maşinile vândute în Europa, până în iulie 2013. Peugeot şi Citroen s-au angajat să facă același lucru la 107 și, respectiv, C1.
Vorbind despre rezultate, Dr. Michiel van Ratingen, Secretarul General al Euro NCAP a spus: "protocoalele noastre de testare au evoluat în mod semnificativ de-a lungul ultimilor ani. Există mai multe teste, aşa că cerințele au devenit mult mai stricte."
"Din moment ce protocoalele noastre de testare se dezvolta, maşinile testate cu mulți ani în urmă nu ar trebui să fie comparate cu autovehiculele din noua generaţie. Consumatorii ar trebui să cumpere autovehicule pe baza principiului care spune că o maşină este cu atât mai sigură cu cât a primit multe stele în testele recente Euro NCAP."
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: