Teste

Test Drive noua Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
 
La doar câteva zile de la evenimentul de lansare oficială în România a noii Toyota Corolla am avut prilejul să testăm legendarul nume japonez, în echiparea medie Luna şi având sub capotă motorul diesel D-4D de 1.4 litri.
 
1. Prezentare generală       
 
Ajunsă la cea de-a 11-a generaţie, noua Toyota Corolla are o misiune extrem de dificilă în actuala situaţie economică globală, şi anume aceea de a duce mai departe „moştenirea” vechilor modele, ale căror vânzări au ajuns la incredibila cifră totală de 40.000.000 (da, patruzeci de milioane) de unităţi livrate clienţilor din întreaga lume – un record absolut în industria auto.
 
Noua Toyota Corolla trebuie să înfrunte pe piaţa europeană o serie de adversari redutabili –  enumerăm aici noua Skoda Octavia sau deja consacratele Volkswagen Jetta, Opel Astra sau Ford Focus Sedan, automobile din clasa compactă care „fac legea” de ani buni pe piaţă.
 
În consecinţă inginerii japonezi au trebuit să se autodepăşească pentru a scoate pe piaţă o Corolla care să-şi merite renumele şi să poată lupta de la egal la egal cu concurenţa. Au reuşit oare? Veţi vedea în rândurile de mai jos...
 
TestDrive noua Toyota Corolla - prezentare generala
 
După cum aminteam mai sus, Corolla din testul nostru avea sub capotă un propulsor diesel 1.4 D-4D de 90 CP (dealtfel singurul diesel existent în configurator). Clienţii mai pot alege între alte două motorizări pe benzină – 1.33 litri Dual VVT-i de 100 CP sau 1.6 litri Valvematic de 132 de CP. Varianta pe benzină de 132 de CP poate fi cuplată opţional la o cutie de viteze cu transmisie continuu variabilă Multidrive S (CVT), în timp de dieselul de 90 de cai poate fi combinat tot opţional cu o cutie manuală secvenţială MultiMode cu şase rapoarte.
 
Echiparea maşinii de test este Luna, a doua pe lista consacratelor nivele pentru configurarea unui model Toyota (Terra, Luna, Sol), un nivel ce satisface pretenţiile clienţilor europeni obişnuiţi.
 
Toyota încă nu a lansat şi varianta hibrid a noii Corolla, dar este de aşteptat ca acest model să beneficieze şi de această versiune, la fel ca Yaris sau Auris.
 
2. Comportament rutier
 
Pe hârtie cine îşi doreşte o maşină din clasa Corollei vrea sub capotă un motor de cel puţin 100 de cai putere, având de „mişcat” aproximativ 1.300 de kg într-un regim satisfăcător. Aşa că la prima vedere cei 90 de CP oferiţi de micuţul motor de 1.4 litri D-4D par insuficenţi.
 
Cu toate acestea, odată urcat la volan observi că „dracul nu e chiar atât de negru” şi că motorul se achită cu brio de sarcini, ajutat fiind de o perfect etajată cutie de viteze în şase trepte ce pune în valoare cuplul motor maxim, de 205 Nm, disponibil între 1.800 şi 2.800 rpm.
 
TestDrive noua Toyota Corolla - comportament rutier
 
În fişa tehnică datele pentru dinamică arată în felul următor: acceleraţia de la 0 la 100 de km/h se realizează în 12.5 secunde, iar viteza maximă se opreşte la 180 de km/h. Cifre decente şi suficiente pentru un şofer potolit, mai ales că noul Cod Rutier promite amenzi record şi pentru depăşirea vitezelor legale...
 
În treptele 3 şi 4 poţi efectua depăşiri fără emoţii, în timp ce treptele 5 şi 6 sunt gândite pentru economia de combustibil. Dealtfel, treapta a şasea nu este necesară decât pe autostradă, noi folosind-o foarte rar pe drumurile naţionale. Indicatorul de schimbare a treptelor lucreaza cam ca la toate mărcile auto, adică te îndeamnă să schimbi la o turaţie prea joasă faţă de necesităţile momentului.
 
TestDrive noua Toyota Corolla - dinamica
 
Ţinuta de drum a noii Corolla este impecabilă, direcţia şi sistemele electronice de stabilitate direcţionând maşina exact acolo unde şoferul doreşte, iar suspensia contribuind la acest lucru într-un mod eficient. Noua Corolla este una dintre puţinele maşini compacte de familie care nu reacţionează subvirator la abordarea unui viraj, ceea ce sporeşte senzaţia de siguranţă la volan. Stabilitatea la viteze mari nu pune probleme, chiar dacă direcţia asistată electric este „prea asistată”, fiind oarecum artificială.
 
Frânarea este de nota zece, indiferent de situaţiile apărute pe şosea sau de situaţia asfaltului. Şi spunem asta fiindcă mare parte a testului nostru s-a desfăşurat pe o ploaie sănătoasă.
 
3. Confort interior
 
Toyota a inaugurat odată cu noul Auris o proaspătă direcţie a designului interior, regăsită evident şi la noua Corolla. Noua formă a planşei de bord îi face pe mulţi să strâmbe din nas la prima vedere, dar îşi dovedeşte eficienţa ergonomică după ce, ca şofer, parcurgi primele sute de kilometri la bordul japonezei. Toate butoanele şi comenzile sunt plasate la îndemână. Excepţia o face însă sistemul Toyota Touch 2, care chiar dacă se laudă cu un display generos de 6.1 inch, este destul de dificil de utilizat în timpul mersului, meniurile şi răspunsul la atingere lasând de dorit. Tot la minusuri trecem şi binecunoscutul ceas digital amplasat pe bord, care pare venit din anii ’80 şi care nu oferă nici cea mai bună vizualizare dacă te afli la volan.
 
TestDrive noua Toyota Corolla - interior
 
Dacă în testele anterioare am avut ceva de comentat la adresa materialelor folosite de Toyota pentru elementele feţelor de uşi sau pentru cele ce alcătuiau consola centrală, la noua Corolla lucurile sunt schimbate în direcţia potrivită, indicând targetul clienţilor pe care compania japoneză îi are în vizor. Comparând, de exemplu, materialele de pe uşi din noua Corolla cu cele din Skoda Octavia sau Ford Focus, veţi avea parte de o surpriză... Bordul este şi el îmbrăcat într-un material moale la atingere, ce se continuă până lângă comenzile climatizării.
 
TestDrive noua Toyota Corolla - fete de usi
 
Nivelul de echipare Luna, situat ca şi dotări peste Terra şi sub Sol, aduce printre altele,  ca şi echipamente suplimentare la interior climatizarea automată pe două zone, volan îmbrăcat în piele cu butoane pentru comenzi, geamuri electrice spate, cotieră pentru pasagerii din spate precum şi sistemul Toyota Touch 2 cu bluetooth şi cameră video pentru mersul cu spatele. Toate acestea fac din călătoria la bordul noii Corolla o experienţă foarte placută. Dacă adăugăm aici şi o antifonare peste media clasei, motorul diesel şi zgomotele de la suspensie făcându-şi simţită prezenţa în habitaclu foarte puţin, putem spune că a 11-a generaţie Toyota Corolla este un mare pas înainte.
 
Sistemul audio permite numeroase reglaje şi setări, dar împreună cu cele şase boxe nu iese în evidenţă cu nimic excepţional la capitolul sunet, fiind doar un sistem obişnuit, pe care-l putem regăsi cam pe orice automobil din generaţia 2013.
 
TestDrive noua Toyota Corolla - Toyota Touch 2
 
Locurile pentru pasagerii din spate sunt foarte confortabile, depăşind Auris la capitolul spaţiu pentru genunchi. De asemenea, pasagerii înalţi nu vor avea probleme cu plafonul, fiind destul loc şi pe înălţime. Cotiera din banchetă pare destul de firavă dar oferă un bun suport pentru mână, pe lângă cele două spaţii integrate pentru pahare.
 
Spații de depozitare mai regăsim şi în uşi, suficiente pentru sticle de 1 litru sau pentru alte obiecte de mici sau medii dimensiuni. Portbagajul are un volum de 452 de litri, o valoare ce se înscrie în media clasei, accesul la acesta facându-se fără mari probleme.
 
La capitolul siguranță, noua Toyota Corolla vine în standard cu:
 
· airbag-uri frontale şi laterale şofer şi pasager, airbag-uri cortină
· airbag pentru genunchii şoferului
· ABS cu sistem EBD (distribuție electronică a forței de frânare)
· asistența la frânarea de urgență BA + funcție de semnalizare a frânării de urgență
· sistem de control al stabilităţii VSC şi al tracţiunii TRC
 
4. Buget/Prețuri
 
Noua Toyota Corolla are un preț de pornire în România de 13.500 de euro cu TVA pentru varianta Terra echipată cu motorul pe benzină de 1.33 litri și 100 CP, cuplat la o transmisie manuală în şase trepte.
 
Maşina din testul nostru, cu motorul diesel D-4D de 90 de cai şi echipare Luna, costă fără nicio reducere 19.858 de euro cu TVA. Consumul oficial declarat de Toyota este de  de 4.9 litri la suta de kilometri pentru o utilizare urbană și 3.7 litri în afara localităților. În realitate, am obținut un consum mediu de 4.6 litri la suta de kilometri pentru un traseu pe care a inclus DN1A şi drumuri judeţene, în condițiile în care am condus Corolla circa 300 de km. Am reuşit şi consumuri de 3.4 litri la sută, dar trebuie să te înarmezi cu foarte multă răbdare pentru asemenea cifre...
 
TestDrive noua Toyota Corolla - logo
 
Pe lângă dotările menţionate mai sus la capitolele interior şi siguranţă, nivelul de echipare Luna mai aduce şi:
 
· oglinzi reglabile electric şi încălzite, în culoarea caroseriei şi cu semnalizator integrat
· mânere portiere în culoarea caroseriei
· grila faţă cu inserţii cromate
· lumini de zi de tip LED
· jante de tablă pe 16 inch şi anvelope 205/55/R16
· proiectoare pentru ceaţă
 
Garanția oferită pentru acest model este de 5 ani integrală sau 160.000 km.
 
La capitolul siguranță noua Toyota Corolla a obţinut de curând maximul de 5 stele la testele Euro NCAP.
 
5. Concluzii
 
Corolla din testul nostru costă 19.858 de euro TVA inclus, oferind o listă de dotări peste medie şi un motor diesel nu foarte puternic dar foarte rafinat şi economic. Ce oferă concurenţa? Dăm doar trei exemple: VW Jetta Comfortline 1.6 TDI 105 CP – 19.723 de euro TVA inclus; Ford Focus Sedan Trend 1.6 TDCI 95 CP – 17.900 euro TVA inclus; Skoda Octavia Elegance 1.6 TDI 105 CP – 19.354 euro TVA inclus. Dotările automobilelor de mai sus nu sunt chiar aceleaşi însă sunt comparabile, iar la prima vedere observăm ca pentru o compactă sedan cu dotări medii un client trebuie să scoată din buzunar între 18.000 şi 20.000 de euro. Nu discutăm aici de reducerile pe care le pot face dealerii, caz în care preţurile de listă pot scădea mai mult sau mai puţin.
 
Pentru cei nepretenţioşi există şi varianta de bază oferită la un preţ promoţional de lansare – Toyota Corolla 1.33 Dual VVT-i 100 CP Terra – 13.500 euro TVA inclus.
 
TestDrive noua Toyota Corolla - concluzii
 
Noua Corolla oferă un design extraordinar (fiind poate cea mai frumoasă compactă sedan aflată pe piaţă la ora actuală), o ţinută de drum impecabilă, spaţiu interior arhisuficient precum şi dotări pe toate gusturile care acoperă în foarte mare măsură cerinţele oricărui client. Marele minus pe lista dotărilor este reprezentat de lipsa farurilor cu xenon, care nu există nici măcar ca şi opţionale.
 
Toyota trebuie doar să se lupte cu preconcepţiile românilor, care în mare parte nu văd în faţa ochilor decât maşinile nemţeşti, japonezii având o şansă în faţa celor care vor să iasă din tipare şi care înteleg faptul că Toyota face maşini fiabile şi din ce în ce mai atractive din punct de vedere vizual.
 
Am identificat la noua Toyota Corolla:
 
Puncte pozitive:
· Designul exterior
· Ţinuta de drum
· Dotări generoase
 
Puncte negative identificate de noi:
· Gamă de motoare limitată, încă niciun propulsor turbo pe benzină
· Lipsa farurilor cu xenon din ofertă
· Ceasul digital din bord, depăşit din toate punctele de vedere
 

Nota generală: 

7

Comportament rutier: 

8

Interior: 

7

Motorizare: 

6

Prețuri: 

7

Euro NCAP: 

5
 
Mulţumim pentru sprijinul acordat domnului Georgel Oprea (georgel.oprea@toyotaploiesti.ro) - de la Toyota Ploieşti - Tel: 0744.694.170 , 0244.544.745 .
 

Etichete: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: