Teste

Test Drive Toyota Auris Hybrid Black Edition

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
 
Toyota domină fără drept de apel piața automobilelor hibrid din România, Auris Hybrid fiind unul dintre cele mai bine vândute modele din portofoliul japonezilor.
 
Am testat anul acesta versiunea facelift a hatcbackului Auris HSD, convingându-ne încă o dată de calitățile sale de necontestat atunci când vine vorba de economia de combustibil și numai. Iată că vara lui 2017 a marcat lansarea unei versiuni cu totul speciale dedicate compactei Toyota - Black Edition - variantă ce pune accentul pe o personalizare distinctă a exteriorului după o temă coloristică bazată pe nuanțe de negru.
 
Auris Hybrid Black Edition a poposit pentru un weekend și în curtea Auto-TestDrive, așa că haideți să vedem dacă merită sau nu cumpărată.
 
1. Prezentare generală
 
În primăvară publicam știrea legată de lansarea pe piața europeană a ediției Auris Bi-tone - versiune ce copia practic rețeta dedicată de ceva vreme micului Yaris (testat de noi în această versiune în 2016). Lansarea efectivă pe piață s-a produs însă sub numele Auris Black Edition, câteva luni mai târziu.
 
Cu ce se distinge Black Edition de restul gamei Auris? Prin elementele exterioare vopsite în negru lucios - lista acestora cuprinzând plafonul, capacele oglinzilor exterioare, eleronul, grila radiatorului sau antena radio Shark Fin. Jantele din aliaj pe 17 inch oferite într-un design ce pune în evidență nuanțe de gri închis și negru, geamurile fumurii și tapițeria din textil și Alcantara neagră ce acoperă scaunele sport sunt alte câteva elemente ce au darul să "întunece" la propriu imaginea unui Auris cu totul aparte.
 
Test Drive Toyota Auris Hybrid Black Edition (01)
 
Ca și nuanțe de culoare pentru exterior puteți alege între alb, roșu sau gri, în timp ce gama de motorizări se limitează la benzinarul aspirat 1.6 Valvematic de 132 de CP și la versiunea hibridă HSD.
 
Prețurile noului Auris Black Edition pleacă de la puțin peste 21.000 de EURO pentru versiunea propulsată doar de motorul termic și ajung la 23.223 de EURO pentru varinta Hybrid. O promoție valabilă până pe 30 septembrie scade prețurile cu fix 2.200 de EURO.
 
Concret, dacă veți comanda o Toyota Auris Hybrid Black Edition până la sfârșitul lunii curente ar trebui să scoateți din buzunar 21.023 de EURO, TVA inclus.
 
2. Performanțe, comportament rutier şi consum
 
Motor
 
O să reluăm pe scurt cifrele de performanță ale lui Auris Hybrid, varianta Black Edition neinfluențând în vreun fel lucrurile la acest capitol.
 
Astfel, cei 136 de CP puși la dispoziție de ansamblul hibrid de sub capotă accelerează mașina de la 0 la 100 de km/h 10.9 secunde, Auris Hybrid fiind capabil să ajungă la 180 de km/h atunci când vine vorba de viteza maximă.
 
Transmisie
 
Tehnologia Multidrive S (o transmisie CVT special adaptată sistemului de propulsie hibrid) pune la dispoziția șoferului trei moduri de rulare distincte - EV, ECO și POWER, comportându-se în stilul caracteristic unei cutii de viteze cu transmisie variabilă continuu. Evident, cutia știe să managerieze în cel mai eficient mod utilizarea surselor de propulsie, jonglând în modul derulare ECO între rularea 100% electrică și utilizarea motorului pentru a pune în mișcare roțile sau pentru a încărca bateria ce alimentează propulsorul electric.
 
Test Drive Toyota Auris Hybrid Black Edition (02)
 
Selectarea programelor cutiei și a modurilor de rulare se face cu ajutorul micului joystick ce ține locul unei manete clasice, dar și grație celor trei butoane dedicate plasate în imediata sa apropiere.
 
Sistem de frânare
 
Nicio schimbare la acest capitol pentru Black Edition - "ecuația" frânării find rezolvată de dicurile de frână ventilate pe puntea față și de discurile normale pe spate. În plus, sistemul de frânare este special adaptat pentru a putea recupera energie cinetică pe decelerări sau atunci când șoferul apasă pedala din stanga accelerației.
 
Test Drive Toyota Auris Hybrid Black Edition (03)
 
Jantele cu diametrul de 17 inch erau încălțate cu anvelope de vară Dunlop Sport FastResponse - excelente ca și aderență, dar mai ales atunci când vine vorba de silențiozitate. 
 
Un eveniment nefericit a făcut ca una dintre anvelope să fie tăiată într-o groapă lăsată evident descoperită de eficienta administrație a Bucureștiului, așa că am putut testa și roata de rezervă de dimensiuni mici. Procesul de schimbare nu durează foarte mult, japonezii pregătind mașina cu tot ceea ce este necesar pentru o asemenea situație.
 
Consum
 
Auris Hybrid consumă, după indicațiile oficiale, 3.4 l/100km în regim urban sau extraurban și 3.5 l/100km în regim de rulare mixt.
 
Am detaliat la vremea testului din primăvară excelentele valori de consum obținute în traficul real din București, Auris Black Edition confirmând încă o dată "minunea". Poți astfel obține un consum de sub 5 l/100km în oraș fără prea multe eforturi, cheia fiind reprezentată de lungirea la maximum a perioadelor de decelerare sau de frânare nu foarte bruscă.
 
Test Drive Toyota Auris Hybrid Black Edition (04)
 
La drum întins un Auris Hybrid consumă cam cât versiunea sa dotată cu motor termic, contribuția motorului electric fiind mult diminuată în condiții de rulare extraurbană.
 
Comportament rutier
 
Nicio surpriză din parte mașinii de test atunci când vorbim de comportamentul dinamic, versiunea Black Edition dovedindu-ne încă o dată faptul că Auris rămâne în continuare o mașină de familie excelentă care știe să-și menajeze pasagerii de iregularitățile drumului.
 
Nu încercați să împingeți Auris Hybrid spre limitele sale dinamice, amatorii senzațiilor sportive putând încerca din curtea japonezilor un GT86 sau mai nou micul Yaris GRMN.
 
Comportament în mediul urban
 
Din păcate, Black Edition taie de pe lista de dotări a lui Auris senzorii de parcare față/spate și sistemul inteligent de asistență la parcare. Acest lucru se simte la manevrele delicate în oraș, trebuind să te bazezi doar pe camera video pentru marșarier și, evident, pe abilitățile tale de șofer.
 
Trecerea timpului te face să te obișnuiești cu această situație, iar dimensiunile nu foarte mari ale mașinii contribuie și ele la manevrabilitatea bună în oraș.
 
Poziția la volan și vizibilitatea
 
Auris Black Edition oferă aceleași scaune față sport ca pe nivelul de echipare Sol, poziția la volan fiind una bună spre foarte bună. Ai la dizpoziție oglinzi laterale generoase însă vizibilitatea prin luneta de mici dimensiuni lasă de dorit. Un alt minus bifat de "Ediția Neagră" este reprezentat de lipsa oglinzii retrovizoare heliomate - acest lucru fiind resimțit negativ noaptea.
 
Test Drive Toyota Auris Hybrid Black Edition (05)
 
3. Confort interior și siguranță
 
Spre comparație cu nivelurile de echipare Sol și Sol+, Black Edition plusează la interior doar cu scaunele îmbrăcate într-o conbinație de material textil și Alcantara de culoare neagră.
 
Test Drive Toyota Auris Hybrid Black Edition (06)
 
În schimb, lipsesc de pe lista de dotări oglinda interioară heliomată, climatizarea bi-zonă (fiind oferită tot una automată însă) și plafoniera pentru locurile spate. Cotiera și planșa de bord nu sunt îmbrăcate în piele.
 
Materiale și calitatea asamblării
 
Auris Black Edition respectă standardele de calitate cu care ne-a obișnuit Toyota la modelele sale din clasa compactă, puține fiind criticile pe care le-ai putea aduce mașinii la acest capitol. Rămâne doar să vă obișnuiți cu arhitectura organizării planșei de bord - sensibil diferită față de modelele europene "pur sânge". 
 
Spațiu interior
 
Oferta de spațiu interior se înscrie în limitele clasei din care face parte, Auris rămânând însă în urma aconcurenței atunci când vine vorba de volumul portbagajului - cei doar 360 de litri sunt o valoare des întâlnită mai nou la modelele din clasa mică.
 
Test Drive Toyota Auris Hybrid Black Edition (07)
 
Antifonare
 
Liniștea deplină caracterizează călătoriile la bordul unui Auris Hybrid, chiar și la viteze de 90-100 de km/h. Peste acest prag intervin discrete "note" generate de anvelope și mai ales de vântul ce se lovește de caroserie.
 
Infotainment
 
Toyota Touch 2 este prezent și la bordul ediției Auris Black. Sistemul de infotainment păstrează aceleași hibe de interfață de care v-am adus mereu aminte în review-urile noastre, plusând prin meniurile dedicate sistemului de propulsie hibridă. Afli astfel în timp real cum se comportă fluxurile de energie în cadrul sistemului Toyota HSD.
 
Test Drive Toyota Auris Hybrid Black Edition (08)
 
Sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului
 
Toyota Safety Sense devine ușor ușor un pachet standard în listele de echipare ale modelelor Toyota, fiind oferite sub umbrela acestuia tehnologii precum avertizarea apropierii de obstacolele din față (fără însă ca mașina să fie capabilă să frâneze automat), detectarea semnelor de circulație, comutarea automată a fazelor de iluminare din faruri sau avertizarea la părăsirea benzii de circulație fără semnalizare prealabilă.
 
Euro NCAP
 
Cinci stele a obținut actuala generație Toyota Auris după testele de siguranță efectuate de Euro NCAP. Fișa completă întocmită la vremea tesstului o puteți descărca de AICI.
 
4. Buget/Prețuri
 
Oamenii de la Departamentul de Marketing al Toyota au plasat Black Edition la mijlocul plajei de prețuri din gama Auris Hybrid. Astfel, ediția ce punctează prin plusul de personalizare coloristică fiind cu circa 1.000 de EURO mai scumpă decât un Auris Hybrid Luna și cu aproximativ 500 de EURO mai ieftină decât un Auris HSD echipat Sol.
 
Prețul unui Auris Hybrid Black Edition este la ora redactării review-ului 21.023 de EURO (valoarea obținută după scăderea disountului promoțional de 2.200 de EURO - valabil până la 30 septembrie). La această sumă se adaugă prețul vopselei metalizate (420 de EURO) sau perlate (600 de EURO).
 
Test Drive Toyota Auris Hybrid Black Edition (09)
 
Lista completă de dotări standard pentru mașina din test o puteți descărca de AICI.
 
Toyota Auris Hybrid Black Edition are o garanție de 6 ani sau 200.000 de kilometri.
 
5. Concluzii
 
Noua Toyota Auris Black Edition punctează prin setul de elemente de personalizare exterioară, însă dacă doriți să alegeți această versiune vă recomandăm să optați pentru una dintre cele două culori perlate ale caroseriei (Pearl White sau Tokyo Red). Pe gri-ul Granite în care era vopsită mașina de test cu greu îți dădeai seama de diferențele aduse de ediția specială.
 
Test Drive Toyota Auris Hybrid Black Edition (10)
 
Iar dacă setul de personalizare estetică vă va convinge, gândiți-vă de două ori înainte dacă merită să renunțați la elementele de confort (și de siguranță, de ce nu) ce lipsesc din lista de dotări, dacă facem o comparație cu nivelul de echipare Sol (mai scump cu 500 de EURO).
 
Toyota Auris Hybrid Black Edition
 
Puncte pozitive:
Plusul adus de elementele de personalizare estetică
Eficiența sistemului de propulsie hibrid
Confortul și silențiozitatea la rulare
Spațiul interior
 
Puncte negative:
Lipsa unor dotări de confort și siguranță (în comparație cu Sol)
Interfața sistemului de infotainment


Date tehnice Toyota Auris Hybrid Black Edition
 
Motor termic: benzină aspirat, patru cilindri, 1.8 litri VVT-i EURO 6
Cilindree: 1.798 cmc
Putere: 99CP la 5.200 rpm
Cuplu maxim: 142 Nm, la 4.000 rpm
 
Motor electric
Putere: 82CP
Cuplu maxim: 207 Nm
 
Putere totală combinată: 136 CP
 
Cutie de viteze: automată CVT - Multidrive S
0-100 km/h: 10.9 s
Viteză maximă: 180 km/h
Volum portbagaj: 360 litri
Greutate: 1.385 kg
Preţ de pornire în România: 23.223 euro, TVA inclus
Preţ model testat: 21.443 euro, TVA inclus (conform unei promoții valabile până la data de 30 septembrie 2017)
 

Nota generală: 

7

Comportament rutier: 

7

Interior: 

6

Motorizare: 

8

Prețuri: 

6

Euro NCAP: 

5
 
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: