Fotocredit:
Renault
Renault a anunțat lansarea pickup-ului Alaskan pe piața din Europa, clienții putându-l comanda începând chiar cu luna septembrie a acestui an. Dezvăluit în vara anului trecut și vândut inițial doar pe piața sud-americană, noul Renault Alaskan are mari șanse să se impună în preferințele clienților europeni ce au nevoie de o mașină "bună la toate".
Iată pe scurt principalele caracteristici ale noului Alaskan dedicat pieței din Europa:
- designul este puternic inspirat de tendințele impuse de echipa lui Laurens van den Acker prin intermediul noilor Kadjar, Talisman sau Megane. Nu lipsesc astfel semnăturile luminoase LED în forma literei C sau tehnologia full-LED Pure Vision
- este construit pe aceeași platformă tehnică utilizată de legenadarul Nissan Navara, fiind fabricat și în aceeași uzină cu modelul japonez (deținută de Nissan la Barcelona).
- asemănările ascunse sub caroserie sunt însă evidente la interior - preluat în mare măsură de la Navara. Acesta oferă o mulțime de spații de depozitare, dar și sisteme avansate de infotainment și confort - climatizare automată, un ecran tactil de 7 inch cu navigație, conexiuni Bluetooth și USB, cameră video pentru marșarier sau un complex sistem de vizualizare a împrejurimilor mașinii, la 360 de grade
- platforma tehnică utilizată presupune folosirea unei suspensii spate multi-link - un lucru rar întâlnit în lumea pickup-urilor și care oferă un înalt grad de confort și de stabilitate la rulare
- șasiul ultrarezistent permite încărcarea unei greutăți de până la o tonă, dar și remorcarea unei sarcini de cel mult 3.5 tone
- bena oferă o suprafață de încărcare de 2.46 mp și un sistem inteligent de asigurare a lucrurilor transportate prin intermediul unor șine și cârlige de care pot fi prinse centuri speciale. Rama posterioară pe unde se încarcă marfa poate susține greutăți de până la 500 de kg
- va fi oferit ăn Europa doar în versiunea Double-Cab 4x4
- sub capotă poate fi ales un singur motor - 2.3 dCi ce furnizează 160 sau 190 de CP, în funcție de sistemul turbo folosit. Varianta mai puternică utilizează o turbină mai mică pentru turațiile joase și o alta mai mare pentru plusuri de putere la turații ridicate
- sistemul de tracțiune integrală oferă trei moduri diferite de rulare:
- 2WD, atunci când în mod normal cuplul motor este livrat doar către roțile spate
- 4H, situație în care cuplul este trimis către toate roțile. Acest mod poate fi utilizat în condiții de aderență scăzută, la viteze de până la 100 de km/h
- 4LO, modul ce utilizează o cutie suplimentară de transfer a cuplului pentru a oferi rezolvare și celor mai dificile situații din off-road
Încă nu au fost comunicate prețurile noului Renault Alaskan, valabile pentru România.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: