Fotocredit:
Renault
Renault a dezvăluit astăzi, pe tărâm sud-american, noul Alaskan - pick-up prefigurat de conceptul cu același nume prezentat anul trecut și care este strâns înrudit cu deja legendarul Nissan Navara. Designul rafinat, excelentele capabilități de transport și de trecere în teren dificil, dar și motorizările moderne și eficiente fac din noul Renault Alaskan un jucător demn de a fi luat în seamă în segmentul pick-up-urilor de o tonă. Pentru început noul produs Renault va fi lansat doar pe piața din America de Sud, acolo unde francezii dețin o poziție puternică în segmentul utilitarelor.
În materie de design nu poate fi trecută cu vederea asemănarea cu Navara atunci când privim noul pick-up din lateral, însă partea frontală are o identitate indiscutabilă Renault, cu noua grilă a radiatorului consacrată de compania franceză pe noile sale automobile de pasageri. Farurile au primit binecunoscuta semnătură a luminilor de zi cu LED în forma literei C, respectiva temă estetică fiind continuată și prin grilele cromate ce înconjoară farurile de ceață amplasate în bară.
Interiorul este și el o copie fidelă a ceea ce vedem la fratele de aliană japonez, neexistând prea multe elemente despre care s-ar putea spune că poartă ADN-ul Renault. Pasagerii beneficiază însă de tot confortul, fiindu-le oferită o lungă listă de dotări printre care se numărăr climatizarea automată, scaunele față încălzite sau scaunele reglabile manual sau electric, în funcție de nivelul de echipare ales. Cum îi stă bine unei utilitare, Alaskan oferă o sumedenie de spații de depozitare în habitaclu pe consola centrală, în portiere sau sub scaune.
Noul Renault Alaskan beneficiază de o punte spate cu totul nouă, cu cinci brațe independente, care oferă un nivel net superior de eficiență și confort față de clasica suspensie cu arcuri cu foi. Capailtățile de trecere în teren accidentat sunt susținute de așa numitul sistem "full-boxed" al benei, de garda la sol ce atinge 230 de mm, dar și de unghiurile decente de atac sau de degajare create de elementele șasiului și ale caroseriei. Și pentru că la un pick-up bena este unul dintre cele mai importante elemente ale ecuației, Renault a dotat noul Alaskan cu respectivul compartiment rezistent la razele UV sau la apă, bena fiind în același timp tratată și cu o suprafață specială, antialunecare. Șasiul a primit la rândul său un tratament serios anti-coroziune.
Motorizarea de bază pentru noul Alaskan este un dCi twin-turbo preluat de la utilitara Master, care are 2.3 litri și este oferit în două variante de putere - 160 sau 190 de CP. În funcție de piețele de desfacere vor mai fi valabile alte două motorizări - 2.5 benzină de 160 CP și 2.5 dCi (160 sau 190 CP). Motoarele pot fi cuplate la o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau la una automată, cu șapte rapoarte. Clienții vor putea alege noul pick-up atât în varianta 4x2 cât și în cea 4x4.
Dacă se alege versiunea cu tracțiune integrală sistemul inteligent de repartizare a cuplului motor la roți permite alegerea a trei moduri de rulare: 2WD, fiind antrenate doar roțile spate, 4H - mod ce poate fi cuplat la viteze de până la 60 de km/h și care ajută mașina atunci când se pierde parțial aderența și 4LO, mod ce poate fi cuplat doar pe loc și care scoate Alaskan-ul din situații limită, cu aderența pierdută total. Șoferul este ajutat de un diferențial electronic cu alunecare limitată (eLSD), de un diferențial mecanic ce poate bloca la nevoie puntea spate, dar și de sisteme de asistență la coborârea pantelor sau la urcarea rampelor.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: