Fotocredit:
Porsche
Porsche nu a stat prea mult pe gânduri și a dezvoltat conceptul unui automobil sport cu patru locuri 100% electric. Denumit Mission E, conceptul prezentat aseară la Frankfurt aruncă mănușa rivalilor de la Tesla, prin extraordinarele capabilități dinamice sau de autonomie. Porsche Mission E beneficiază de toată experiența câștigată în ultimii doi ani de germani în cursele de anduranță, acolo unde au reușit să câștige cursa de 24 de ore de la Le Mans cu un prototip 919 hybrid.
Astfel, sistemul de propulsie este format din două motoare cu magneți permanenți sincronizați (PMSM - permanent magnet synchronous motor), similare cu cu cele folosite pe 919 hybrid, care accelerează mașina și recuperează pe frânare energia degajată. Cele două motoare furnizează împreună 600 de CP, putere ce permite o accelerație de la 0 la 100 de km/h în doar 3.5 secunde. Sprintul de pe loc până la 200 de km/h se face în sub 12 secunde. Spre deosebire de motoarele electrice clasice, unitățile PMSM pot furniza puterea maximă chiar și după multiple accelerări brutale pe scurte perioade de timp. Puterea furnizată este transmisă la toate cele patru roți, un sistem inteligent de distribuție a cuplului motor permițând furnizarea aceastuia diferențiat la fiecare roată în parte în funcție de condițiile punctuale de drum.
Impresionantele performanțe dinamice sunt completate și de o autonomie de invidiat, conceptul Porsche Mission E putând să parcurgă peste 500 de km după o singură încarcare la 100% a bateriei. Bateria se poate încărca până la 80% din capacitate în doar 15 minute datorită unui sistem special de încărcare ce funcționează la 800 de volți, valoare dublă față de ce întâlnim la automobilele electrice deja prezentate până acum. Mission E se poate încărca însă și de la surse de 400 de volți sau wireless, atunci când este parcat în garaj deasupra unei suprafețe inductive special construite în acest sens.
Designul combină elementele clasice specifice Porsche cu forme futuristice ce nu sacrifică însă eficiența aerodinamică. Cu o înălțime de doar 130 de mm, Mission E inspiră dinamism chiar și atunci când stă pe loc. Cele mai noi tehnologii de iluminare cu LED sunt folosite atât pentru faruri, cât și pentru stopuri.
Interiorul futurist aduce într-o oarecare măsură aminte de ceea ce vedem la 918 Spyder, instrumentele de bord fiind eficientizate prin utilizarea displayurilor OLED.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: