Fotocredit:
Opel
Opel neagă cu vehemență acuzațiile venite din partea jurnaliștilor germani de la Der Spiegel, conform cărora constructorul german ar fi folosit soluții software similare cu cele descoperite în curtea Volkswagen în povestea Dieselgate. În apărarea companiei oficialii Opel au trimis Ministerului Transporturilor din Germania o serie de documente care să dovedească faptul că Opel nu a folosit niciodată metode ilegale prin care să păcălească în testele de emisii poluante.
Conform ediției on-line a Der Spiegel, software-ul folosit de Opel pentru gestionarea motoarelor diesel s-ar fi ocupat nu numai de procesele pentru care a fost gândit "by default" dar ar fi știut și să recunoască perioadele în care mașinile erau testate în laborator pentru stabilirea nivelurilor de emisii poluante. Astfel, la fel ca în cazul Volkswagen, softul ținea pornite toate sistemele de reducere a emisiilor de NOx, imediat după ieșirea din procesul de testare aceste sisteme fiind oprite complet. Raportul jurnaliștilor germani citează un cunoscut specialist IT și "white hacker" - Felix Domke.
Într-un comunicat de presă oficial, Opel ține să precizeze faptul că "motoarele noastre întrunesc toate cerințele legale în materie de emisii de NOx, iar toate speculațiile apărute în presă reflectă o înțelegere greșită a funcționării unui motor diesel". "Nu am folosit niciodată un software care să recunoască dacă mașina este testată pentru emisiile poluante" - se mai spune în comunicatul Opel.
După izbucnirea scandalului Dieselgate, mai toate autoritățile responsabile din țările Europei de Vest au declanșat investigații serioase asupra motoarelor diesel produse de marii constructori auto, pentru a vedea dacă și un alt producător folosește metode asemănătoare cu cele utilizate de Volkswagen.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: