Știri

Noul BMW M5 va oferi tracțiune integrală M xDrive și cinci moduri de rulare distincte

Fotocredit: 

BMW
Noul BMW M5 2018
BMW a dezvăluit astăzi primele detalii oficiale ale noului M5, sedanul supersport ce va ajunge la cea de-a șasea generație și va fi lansat pe piață anul acesta. Poate cea mai importantă noutate adusă de noul M5 este sistemul de tracțiune integrală M xDrive - o caracteristică de care beneficiază în premieră un model BMW M.
 
Aflăm așadar faptul că noul BMW M5 va putea fi condus într-un număr extrem de mare de moduri de rulare generate de combinațiile dintre activarea/dezactivarea DSC-ului, activarea modului MDM (M Dynamic Mode) și alegerea unuia dintre modurile 4WD, 4WD Sport și 2WD. Configurațiile respective ar trebui să acopere cam toată gama de preferințe ale șoferului, pornind de la cei ce-și doresc un sedan extrem de puternic ce se poate conduce în deplină siguranță și stabilitate pe autostradă și până la "nebunii" ce nu concep un M5 decât în configurația cu tracțiune spate (oferită de modul de rulare 2WD).
 
Astfel, de fiecare dată când este apăsat butonul Start de pe bord, noul BMW M5 pornește "by default" în modul 4WD cu DSC ON - situație în care complexul sistem de tracțiune integrală M xDrive direcționează mare parte din cuplul motor spre roțile spate, oferind resurse și roților față în momentul în care roțile spate pierd din aderență.
 
Apăsarea butonului DSC activează nivelul superior MDM care permite alegerea modului de rulare 4WD Sport. Acesta oferă și mai multe posibilități de "joacă", roțile spate putând patina și mai tare în momentul apăsării puternice a pedalei de accelerație.
 
În cea de-a treia situație posibilă apăsarea lungă a butonului DSC dezactivează complet funcțiile acestuia și oferă trei moduri de rulare speciale 4WD, 4WD Sport și 2WD, acesta din urmă oferind tracțiune doar pe roțile din spate și apropiind noul M5 de esența căutată de puriștii BMW.
 
Paleta largă de posibilități de rulare este oferită de caracteristicile sistemului de tracțiune integrală xDrive combinate cu avantajele diferențialului activ M, dar și cu eficiența venită din partea software-ului ce controlează dinamica mașinii.
 
BMW M5 - M xDrive
 
Cuplul motor este transmis la roți cu ajutorul unei cutii de viteze M Steptronic cu opt rapoarte și tehnologie Drivelogic, capabilă să ofere reprize de accelerație fulminante prin gestionarea exactă a livrării puterii, schimbări rapide de trepte, dar și un consum de combustibil decent grație etăjării ceva mai lungi în treptele superioare. Șoferul va avea la dispoziție trei moduri distincte de schimbare a treptelor, dar și posibilitatea operării manuale a cutiei prin intermediul padelelor plasate în spatele volanului.
 
Setările legate de sistemul de tracțiune și de modul în care cutia Steptronic schimbă vitezele pot fi memorate în pozițiile M1/M2, putând fi accesate imediat prin două butoane dedicate.
 
Orientat spre conducător, cockpitul noului BMW M5 dispune acum de un aranjament şi mai clar datorită panoului de instrumente coborât, cu Control Display de sine stătător. Bordul în stilul M, care dispune de două cadrane rotunde clasice şi ace indicatoare de culoare roşie, găzduieşte şi un vitezometru digital pe partea stângă, în timp ce turometrul de pe dreapta include un câmp de avertizare a limitei de turaţii şi lumini pentru schimbări sportive când Head-Up Display este pornit. În centrul setului de instrumente, conducătorul va găsi indiciile pentru selecţia vitezelor, programul de schimbare Drivelogic, modul M xDrive şi reglajul M1/M2, precum şi setările pentru transmisie şi suspensie utilizate în acel moment.
 
Sub capota noului BMW M5 va sta o unitate V8 de 4.4 litri, M TwinPower Turbo, despre care știm că va oferi prestații dinamice superioare modelului anterior, atât pe sprintul de la 0 la 100 de km/h, cât și pe reprizele de accelerație la viteze mari. Nu se cunosc valorile de putere și cuplu oferite de motor, BMW limitându-se a comunica un consum mediu mixt de 10.5 l/100km și o valoare a emisiilor de CO2 ce indică 241 g/km.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: