Fotocredit:
BMW
Noul BMW M5 va deveni Safety Car în MotoGP, prima apariție pe pista de concurs urmând a avea loc pe 10 noiembrie la Valencia, o dată cu marea finală a sezonului 2017. Sedanul de super-performanță va înlocui așadar vechiul BMW M2 în postura de mașină de siguranță, BMW M GmbH fiind partener de aproape 20 de ani cu organizatorul competițiilor din motomondialul de viteză - Dorna Sports.
Noul BMW M5 Safety Car pentru MotoGP este personalizat ca atare, exteriorul fiind pus în evidență de culorile specifice M ce vor fi utilizate de noul M8 GTE, dar și de elemente M Performance - mare parte dintre ele disponibile și în configuratorul modelului de serie. Astfel, sunt ușor de recunoscut componentele fabricate din fibră de carbon (pragurile laterale, difuzorul de aer spate, grila radiatorului sau capacele oglinzilor laterale) sau evacuarea din titanium cu țevi de eșapament fabricate la rândul lor din fibră de carbon.
Evident, utilizarea mașinii într-un rol atât de important pe pistele de consurs din MotoGP a impus montarea unor dotări dedicate, cum ar fi luminile de semnalizare LED plasate pe plafon și în bara față sau scaunele de tip sport de tip scoică.
În versiunea Safety Car, BMW M5 va fi propulsat de același V8 TwinPower Turbo de 4.4 litri utilizat și de modelul de stradă și care livrează 600 de CP și 750 Nm cuplu motor maxim. Astfel "echipat", noul M5 accelerează de la 0 la 100 de km/h în 3.4 secunde. Cuplul motor este livrat la roți prin intermediul unei cutii de viteze M Steptronic cu opt trepte, dar și cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală M xDrive - o premieră absolută în istoria lui M5.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: