Fotocredit:
BMW
BMW a dezvăluit noul i8 Roadster, versiunea decapotabilă fiind lansată concomitent cu faceliftul deja existentului i8 Coupe. Ambele modele beneficiază de noutăți importante născute din updateurile aduse tehnologiilor BMW eDrive, dar și de schimbări subtile la nivelul designului.
Iată, pe scurt, principalele noutăți aduse de cele două modele:
- atât i8 Roadster, cât și i8 facelift pun la dispoziția celui aflat la volan 374 de CP furnizați de tandemul de propulsie hibridă. cuplul motor maxim ajunge la 570 de Nm
- dacă puterea motorului termic în trei cilindri a rămas neschimbată (231 CP), motorul electric furnizează un plus de 12 CP (143 CP față de cei 131 livrați pe i8 prefacelift)
- noul BMW i8 Roadster accelerează de la 0 la 100 de km/h în 4.6 secunde, în timp ce versiunea Coupe este mai rapidă cu două zecimi de secundă. Ambele modele au viteza maximă limitată electronic la 250 de km/h
- motorul electric este alimentat de o baterie Li-Ion a cărei capacitate a crescut de la 7.1 la 11.6 kWh. Acest lucru a permis creșterea automoniei de rulare în modul eDrive (100% electric) la 55 de km pentru i8 Coupe. I8 Roadster poate rula 53 de km în modul eDrive, viteza maximă ce poate fi atinsă ăn același mod fiind 120 de km/h
- dimensiunile celor două modele bifează 4.689 de mm la capitolul lungime, 1.942 de mm lățime și 2.800 de mm în dreptul ampatamentului. i8 Coupe oferă 154 de litri în materie de volum al portbagajului, în timp ce i8 Roadster oferă doar 88 de litri. Totuși, decapotabila plusează cu 100 de litri spațiu de depozitare plasat în spatele celor doar două locuri destinate șpferului și pasagerului. Varianta Coupe oferă în continuare arhitectura de organizare 2+2 locuri
- i8 Roadster este cu 60 de kg mai greu decât Coupe-ul, dată fiind nevoia ranforsării suplimentare a caroseriei. Decapotabila utilizează însă din plin plasticul ranforsat cu fibră de carbon
- acoperișul txtil al noului BMW i8 Roadster se poate plia sau deplia în doar 15 secunde, la viteze de până la 50 de km/h
- tot i8 Roadster oferă un set de jante din aliaj pe 20 de inch, a căror greutate a fost scăzută cu un kilogram/unitate față de vechile versiuni utilizate de i8
- clienții vor putea comanda noile i8 facelift și i8 Roadster în ineditele culori Donignton Grey sau E-Copper
- la interior se regăsesc aceleași linii de design consacrate de i8, fiind disponibile în standard sua opțional toate noile tehnologii de infotainment și conectivitate dezvoltate de BMW, dar și un "arsenal" impresionant de elemente de personalizare
- lansarea pe piața globală va avea loc în luna mai 2018
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: