Știri

Noua generație Seria 5 Touring a fost prezentată astăzi de BMW

Fotocredit: 

BMW
Noul BMW Seria 5 Touring
BMW a prezentat astăzi noul Seria 5 Touring, versiunea de caroserie break alăturându-se așadar sedanului lansat astă-toamnă în gama constructorului german și ajuns astfel la cea de-a cincea sa generație.
 
Seria 5 Touring este identic în materie de design cu fratele său Sedan, BMW rafinând și mai tare ideea unei mașini break de familie capabilă să ofere spațiu suficient pentru șofer și alți patru pasageri, dar și un volum al portbagajului pe măsură. Rivalii noului model bavarez sunt, fără doar și poate, noul Mercedes-Benz E-Class, Audi A6 Avant, dar și "suedezul" Volvo V90.
 
Noul BMW Seria 5 Touring - detalii esentiale (01)
 
Față de vechea generație, noul BMW Seria 5 Tourind a crescut ușor în dimensiuni, acesta plusând cu 36 de mm la capitolul lungime, 8 mm la lățime și alți 10 mm atunci când ne raportăm la înălțime. Un plus extrem de important vine la capitolul ampatament, cei 70 de mm adăugați urmând a oferi, cel puțin pe hârtie, o libertate de mișcare mai mare pasagerilor de pe bancheta spate. Volumul portbagajului ajunge la 570 de litri, putând crește la nu mai puțin de 1.700 de litri atunci când bancheta spate este rabatată complet. Noua platformă utilizată de BMW la construcția Seriei 5 a permis însă o scădere a greutății totale a mașinii, cu până la 100 de kg.
 
Noul Bmw Seria 5 Touring - detalii esentiale (02)
 
Gama de motorizări este preluadă fidel de la versiunea Sedan, clienții urmând a putea alege pentru început între patru versiuni - 530i Touring (2.0 TwinPower Turbo, 252 CP și 350 Nm cuplu maxim), 540i xDrive Touring (3.0 TwinPower Turbo, 340 CP și 450 Nm cuplu maxim), 520d Touring (2.0 TwinPower Turbo Diesel, 190 CP și 400 Nm cuplu maxim), respectiv 530d Touring (3.0 TwinPower Turbo Diesel, 265 CP și 620 Nm cuplu maxim). Ultima motorizare amintită mai sus poate fi configurată și alături de sistemul de tracțiune integrală xDrive. În afară de varianta 520d Touring, toate celelalte propulsoare sunt cuplate în standard la o cutie de viteze automată Steptronic, cu opt rapoarte.
 
Noul Bmw Seria 5 Touring - detalii esentiale (03)
 
Lunga listă sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului face din noul BMW Seria 5 Touring unul dintre cele mai avnsate modele din segmentul său. Iată cam care sunt acestea și cum funcționează:
 
Steering and lane control assistant - funcţionază între 0 şi 210 km/h. Sistem de asistenţă care menţine automobilul pe bandă în cazul în care există marcaje clare şi drumul nu are curbe foarte virajate. Lane change assistant Funcţionează între 70 şi 180 km/h. Sistem de asistenţă care realizează schimbarea benzii printr-o apăsarea lungă a schimbătorului (fără a fi fixat în loc). Nu este disponibil încă în România.
 
Evasion aid - funcţionează până la 160 km/h. Oferă asistenţă prin intervenţia direcţiei la manevrele de evitare (de ex. testul elanului) pentru o ghidare sigură, controlată şi dinamică. Automobilul măsoară disponibil în timpul manevrei.
 
Crossroad warning - avertizează vizual şi acustic şi pregăteşte frânele dacă şoferul nu acordă prioritate, dedectează dacă semaforul este funcţional şi, în caz că nu, aplică regula semnelor de circulaţie. Nu este încă disponibil pentru România.
 
Wrong way assistant - detectează şi avertizează dacă şoferul a intrat pe sens interzis pe autostradă sau pe stradă cu sens unic.
 
Cross traffic warning - senzorii radar monitorizează traficul transversal în intersecţii sau în ieşirea din locurile de parcare. Atenţionare acustică, vizuală şi cu invervenţia frânelor.
 
Lane departure warning - funcţionează între 70 şi 210 km/h. Avertizează conducătorul la părăsirea benzii de rulare fără semnalizare. Poate opera intervenţii de corectare a direcţiei. Conducătorul poate oricând dezactiva funcţia de intervenţie a direcţiei sau o poate bloca.
 
Lane change warning - funcţionează între 70 şi 210 km/h. Avertizează conducătorul la părăsirea benzii de rulare, când un alt automobil se află în „unghiul mort”. Poate opera intervenţii de corectare a direcţiei. Conducătorul poate oricând dezactiva funcţia de intervenţie a direcţiei sau o poate bloca.
 
Side colision warning - funcţionează între 30 şi 210 km/h. Avertizează conducătorul vizual şi cu un impuls în volan cu privire la un accident iminent. Dacă sistemul detctează dacă există spaţiu de manevră în direcţia opusă şi poate ghida automobilul în consecinţă printr-o intervenţie a direcţiei. Conducătorul poate oricând dezactiva funcţia de intervenţie a direcţiei sau o poate bloca.
 
Premiera mondială a noului BMW Seria Touring va avea loc în luna martie, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: