Fotocredit:
Volkswagen
Se pare că Volkswagen crease un departament dedicat dezvoltării softului special de păcălire a testelor de emisii poluante, sediul acestuia fiind situat chiar lângă birourile mai marilor companiei, în Wolfsburg. Informația vine chiar din interiorul Volkswagen, din partea unor persoane ce au legătură strânsă cu subiectul și care au acceptat să vorbească, sub anonimat, cu jurnaliștii de la Bloomberg.
Laboratoarele în cauză erau frecventate intens de ingineri specializați care testau diferite versiuni ale softului "minune", accesul în interior fiin strict interzis angajaților ce nu aveau legătură cu proiectul, dar și chiar celor ce dețineau badge-uri "high-level" - pentru accesul în alte departamente de dezvoltare.
Astfel, este greu de crezut faptul că oamenii responsabili cu managamentul Grupului Volkswagen nu știau ce se întâmplă în propria companie, chiar dacă de-a lungul investigațiilor începute cu luna septembrie 2015 poziția oficială a companiei vorbea doar despre "un mic grup de ingineri necinstiți" care ar fi lucrat la dezvoltarea software-ului în cauză.
Nu mai târziu de săptămâna trecută, un judecător din Detroit a pronunțat prima sentință cu executare în procesele Dieselgate, James Liang (un inginer cu relații apropiate la conducerea VW Group SUA) fiind condamnat la nu mai puțin de 40 de luni în spatele gratiilor.
Departamentul special de la Wolfsburg a prins formă undeva între anii 2006 și 2008, iar "performanțele" acestuia au fost repede puse în practică pe motorizările TDI, începând chiar cu anul 2009. Până în 2015 nu mai puțin de 11 milioane de mașini purtând una dintre siglele VW, Audi, Porsche, SKODA sau SEAT au fost vândute cu softul de păcălire a testelor de emisii instalat la bord.
Sursa: Automotive News
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: