Știri

Audi lucrează la un sistem de suspensii ce poate recupera energie cinetică

Fotocredit: 

Audi
Audi eROT
Audi a prezentat un nou sistem de suspensii revoluționar, capabil să recupereze energia cinetică degajată de șocurile trecerilor peste denivelările suprafeței de rulare. Botezat eROT, sistemul se bazează pe un amortizoare speciale capabile să genereze energie electrică spre un acumulator ce funcționează la 48 de volți.
 
Cum mașinile electrice sau hibrid vor deveni din ce în ce mai populare în viitorul nu foarte îndepărtat, constructorii auto sunt din ce în ce mai preocupați în a dezvolta sisteme care să genereze energie electrică la bordul automobilelor, indiferent de cât de mică este valoarea puterii acesteia.
 
Recuperearea energiei cinetice eliberate la frânare sau pe decelerare a devenit o metodă folosită aproape fără excepție pe toate modelele "verzi" de serie, fapt pentru care Audi încearcă să "stoarcă" fiecare picătură de energie suplimentară ce poate fi recuperată de la alte componente în mișcare ale mașinii. Astfel, ingineriigermani și-au îndreptat atenția spre suspensiile automobilului, dat fiind faptul că energia degajată la miscările pe verticală ale roților la trecerile peste denivelări este absorbită de amortizoarele clasice și se ierde ulterior sub formă de căldură.
 
S-a născut tehnologia eROT, ce înlocuiește amortizoarele clasice cu unele electromecanice, capabile să preia energia de care vorbeam mai sus și să o transforme prin intermediul unor alternatoare în curent electric. Acesta este stocat într-o baterie integrată într-un sistem electric ce funcționează la 48 de volți. Bateria Li-Ion are o capacitate de 0.5 kWh și poate furniza un maximum de putere de 13 kW. Ulterior curentul de 40V este tranformat la 12V și oferit sistemelor electrice clasice ale mașinii.
 
Amplasarea pe orizontală a noilor amortizoare contribuie și la degajarea unui spațiu suplimentar în portbagaj, prin eliminarea incintelor metalice ce adăpostesc actualele amortizoare hidraulice clasice, montate vertical.
 
În testele efectuate de Audi sistemul eROT a fost capabil să recupereze undeva între 100 și 150 de watti la fiecare kilometru parcurs pe drumurile germane, valorile estimate fiind cuprinse între 3watti pe șoselele perfect asfaltate și 613 watti pe drumurile secundare, cu suprafețe nu tocmai bune. Ne întrebăm cam care ar fi valorile energiei recuperate pe drumurile din România...
 
Audi nu exclude folosirea unui asemenea sistem pe viitoarele modele de serie pe care le va lansa, o versiune updatată pregătită pentru anul viitor fiind capabilă să contribuie cu o economie de combustibil de până la 0.7 litri la fiecare sută de kilometri parcursă.
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: