Știri

BMW ne prezintă tehnologiile de propulsie ale viitorului

Fotocredit: 

BMW
BMW continuă să dezvolte noi tehnologii de propulsie, prezentate zilele acestea în cadrul evenimentului Innovation Days Efficient Dynamics 2015 ce are loc în sudul Franţei, pe circuitul de teste de la Miramas, deţinut de constructorul german.
 
Pe lângă deja "clasica" tehnologie a maşinilor plug-in hybrid, BMW eDrive, BMW face paşi serioşi în dezvoltarea sistemelor de injecţie cu apă, dar şi a propulsiei cu ajutorul pilelor de combustie cu hidrogen.
 
Tehnologia BMW eDrive, cu rezultate "palpabile" văzute pe noile automobile din familia BMW i, este extinsă şi la automobilele "normale". Astfel, este testat extensiv un prototip BMW Seria 2 Active Tourer, care beneficiază de o combinaţie compusă dintr-un motor pe benzină TwinPower Turbo, amplasat în faţă transversal (de 1.5 litri şi 136 CP, la fel ca la BMW i8), un generator amplasat tot în partea din faţă, cu rolul de a oferi un plus de 20 CP pentru scurte perioade, de a porni motorul pe benzină, dar şi de a alimenta motorul electric amplasat pe puntea spate. Acesta din urmă livrează alţi 88 de Cp spre roţile din spate. Soluţia tehnică este foarte asemănătoare cu ceea ce avem la i8, "piesele" determinante în ecuaţie fiind amplasate însă exact invers.
 
Prototipul BMW Seria 2 Active Tourer cu eDrive poate parcurge maximum 38 de km în regim full-electric şi poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 6.5 secunde. Consumul mediu la fiecare sută de kilometri parcursă este de doar 2.0 litri de benzină.
 
Prezentat în premieră pe noul BMW M4 folosit ca şi Safety Car în MotoGP, sistemul de injecţie directă cu apă este testat acum pe un Seria 1 echipat cu un motor pe benzină TwinPower Turbo, în trei cilindri. Sistemul de injecţie de apă perimite un control mai bun al modului de funcţionare al turbinei de gaze. Apa injectată în galeria de admisie, prin evaporare, absoarbe energie şi răceşte temperatura de ardere cu până la 25 de grade. Folosind acest sistem, puterea şi cuplul pot fi ridicate cu până la 10%. În plus, sistemul este compatibil şi cu combustibili de calitate mai slabă (cifră octanică RON 95) şi poate fi folosit oriunde în lume.
 
La BMW M4 MotoGP Safety Car se folosea un rezervor de apă 5 litri care trebuia realimentat. În condiţiile solicitante de funcţionare pe circuit, rezervorul de apă trebuia reumplut la fiecare realimentare cu combustibil. Noul sistem prezentat pe prototipul BMW Seria 1, pregătit şi pentru producţia de serie, recuperează apa condensată generată continuu de sistemul de aerul condiţionat şi astfel nu mai este necesară reumplerea lui manuală. Suplimentar, există măsuri care să protejeze sistemul de îngheţ în cazul unei funcţionări într-un regim de temperaturi scăzute.
 
În colaborare cu japonezii de la Toyota, recunoscuţi pentru pionieratul lor în materie de dezvoltare a maşinilor alimentate cu hidrogen (vezi noua Toyota Mirai), BMW lucrează de zor în direcţia lansării primului său automobil propulsat cu ajutorul pilelor de combustie cu hidrogen. Pilele de combustie, care transformă hidrogenul în energie electrică şi vapori de apă, permit un condus fără emisii.
 
Evenimentul Innovation Days 2015 include, în premieră, prezentări de condus în care automobile demonstrative cu sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen prezintă potenţialul acestei tehnologii. Modelul este dezvoltat pornind de la un BMW Seria 5 Gran Turismo şi are următoarele componente princiaple:
- Un motor electric de 180 kW, 245 CP, electronica de putere, precum şi o baterie pentru stocarea temporară a energiei – toate compoentele dezvoltate ca o versiune a tehnologiei BMW eDrive folosită pentru BMW i şi modelel plug-in hybrid ale mărcii.
- Un rezervor de hidrogen gaz comprimat care respectă standardele industriei de 700 bar şi presiune criogenică, o soluţie patentată BMW Group. Stocarea se va realiza la 350 bar şi poate asigura o autonomie de peste 500 km.
- Soluţia de pilă de combustie, un prim rezultat al colaborării dintre BMW Group şi Toyota Motor Corporation.
 
De aproape 30 de ani, complexul de teste de la Miramas (sudul Franţei) a jucat un rol important în dezvoltarea automobilelor şi motocicletelor BMW. Datorită climei stabile şi gamei vaste de posibilităţi de utilizare, complexul ce măsoară aproximativ 473 de hectare oferă mediul perfect pentru testarea intensivă a sistemelor e propulsie şi a tehnologiei şasiului. Autodrome de Miramas a fost cumpărat de BMW Franţa în 1986, iar de atunci a fost extins şi actualizat în mod constant. Pe lângă pista de teste, ca are o lungime combinată de peste 50 de kilometri, Miramas dispune acum şi de facilităţi ultramoderne de birouri şi ateliere pentru dezvoltarea şi reglajul fin al modelelor şi componentelor tehnologice noi.
 
Piesa centrală a complexului de teste este ovalul de asfalt, cu o lungime de cinci kilometri, care a fost cândva circuit de curse. Pe lângă acesta, un inel de autostradă pentru teste la viteze foarte mari, diferite trasee de manevrabilitate şi coline, viraje "ac de păr", drumuri accidentate şi secţiune de off-road pot fi utilizate pentru studii individuale şi programe extinse de teste. Printre particularităţile locului se numără o reproducere a unei secţiuni de la Nürburgring. Activitatea de reînnoire de pe Petit Ovale de la Miramas a inclus o copie fidelă a "Ring’s Caracciola-Kurve" (virajul Karussell de pe Nürburgring, Nordschleife). Datorită calităţilor dovedite, secţiunea foarte dificilă reprezintă testul suprem pentru optimizarea şi reglajul fin ale componentelor şasiului şi ale sistemelor electronice de control. 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: