Fotocredit:
Volkswagen
Se pare că scandalul Dieselgate și-a pus amprenta destul de serios în preferințele de cumpărare ale europenilor atunci când vine vorba de un automobil nou, segmentul mașinilor diesel totalizând mai puțin de jumătate din totalul vânzărilor in luna aprilie a acestui an, dacă ne uităm la principalele piețe din Europa de Vest.
Scăderea sub pragul de 50% este un eveniment notabil, ani la rând motoarele diesel fiind preferatele a mai mult de jumătate din europenii care și-au cumpărat o mașină nouă, datorită eficienței sporite în materie de consum, dar și grație politicii guvernelor europene care au favorizat achiziția de mașini ce emit cantități mai mici de CO2, capitol la care un motor diesel este mai performant față de unul pe benzină.
Segmentele pe care s-au înregistrat cele mai drastice scăderi ale vânzărilor de mașini diesel au fost cele ale automobilelor de clasă mică, ale compactelor dar și ale crossoverelor din segment B. Conform opiniei analiștilor IHS Automotive, procentul de mașini diesel noi va scădea spre 35% până în anul 2027, fapt pentru care totți constructorii de automobile își îndreaptă atenția spre noi modele electrice sau hibrid.
Aprilie 2016 a marcat o scădere de 3.1 procente față de aceeași lună din 2015, în timp ce pe primele patru luni in 2016 scăderea vânzărilor de mașini diesel în Europa a fost de 2.2% față de aceeași perioadă din 2015. Totalul vânzărilor în perioada ianuarie-aprilie 2016 a crescut cu 7.7% față de 2015.
Sursa: Automotive News
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: