Fotocredit:
Renault
Renault lucrează la un proiect de dezvoltare a unei metode pentru încărcarea din mers a mașinilor electrice, constructorul francez reușind să facă și o demonstrație practică în acest sens utilizând un model Kangoo ZE.
Dezvoltată împreună cu Qualcomm și Vedecom, așa numita metodă de încărcare DEVC (Dynamic wireless Electric Vehicle Charging) a permis încărcarea bateriilor unui Renault Kangoo ZE în timp ce acesta a rulat pe o distanță de 100 de metri. Puterea de încărcare în acest test a ajuns la 20 de kW, iar inginerii francezi spun că acest lucru se poate face la viteze de până la 100 de km/h și chiar peste această limită.
Renault s-a ocupat de implementarea sistemelor de la bordul mașinii care să permită încărcarea bateriilor fără ajutorul cablurilor, în timp ce Qualcomm și Vedecom au pus la punct banda specială de rulare prin intermediul căreia Kangoo ZE "suge" energia electrică.
Proiectul FABRIC, așa cum l-au denumit companiile participante (25 la număr), are o finanțare de 9 milioane de euro din partea UE și a început în luna ianurie 2014. Urmând a continua până la finele lui 2017, FABRIC dorește să demonstreze fezabilitatea metodei de încărcare wireless pentru automobilele electrice.
Dacă ar fi pusă în practică la scară largă, aceasta ar permite scurtarea semnificatvă a timpilor de încărcare, dar și sporirea autonomiei mașinilor electrice.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: