Fotocredit:
Volvo
Volvo este pusă pe fapte mari în revigorarea gamei sale de modele sportive. După ce în vara anului trecut suedezii anunțau achiziționarea în totalitate a companiei de performanță Polestar, iată că anul 2016 vine cu primele două modele speciale - S60 și V60 Polestar.
Noile modele dezvoltate împreună cu Polestar vin să completeze campania Volvo de a reintra în 2016 în cărțile curselor din WTCC (Campionatul Mondial de Turisme) cu Volvo S60 Polestar TC1, oferind clienților dornici de mașini performante o bucățică din tehnologiile folosite pe pistele de concurs.
Noile Volvo S60 și V60 Polestar sunt propulsate de un motor în patru cilindri de 2.0 litri Drive-E, asupra căruia Polestar a operat modificări radicale, oferindu-i o turbină mai mare, un compresor pe măsură, dar și elemente constructive mai performante. Motorul produce astfel 367 de CP, o valoare excepțională pentru cilindreea sa - apropiată celor 381 de CP oferiți de motorul AMG de sub capota lui A 45. Cuplul maxim de 470 Nm este livrat la toate cele patru roțile prin intermediul sistemului de tracțiune integrală BorgWarner, dar și al unei super-optimizate cutii de viteze automată Geartronic, cu opt rapoarte.
Astfel "accesorizate", Volvo S60 și V60 Polestar pot accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.7 secunde, viteza lor maximă fiind limitată electronic la 250 de km/h.
Performanțele dinamice de excepție se datorează și reducerii greutății totale a mașinii, cu 20 de kg față de vechile generații similare, produse în colaborare cu Polestar doar pentru anumite piețe și în special pentru cele de la antipozi (Australia și Noua Zeelandă). Noile generații Volvo S60 și V60 Polestar vor fi disponibile în mult mai multe țări (47 față de doar 13 în trecut), urmând a fi construite într-un volum dublu față de modelele anterioare - 1.500 anual față de 750.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: