Fotocredit:
Hyundai
Hyundai a dezvăluit astăzi mult așteptatul i30 N - primul model sportiv dintr-o familie pe care sud-coreenii o vor mări în anii următori. Cu un design evident axat pe sportivitate și performanțe ce rivalizează modelele similare germane sau franțuzești, noul Hyundai i30 N se vrea a fi un hot hatch veritabil capabil să livreze senzații pe măsură.
Născut în "laboratoarele" centrului de cercetare și dezvoltare de la Namyang și ulterior "finisat" pe celebra Nordschleife, noul i30 N poartă pe grila radiatorului litera N stilizată pentru a ne duce cu gândul la o șicană - terenul poate cel mai potrivit unde noul model Hyundai ne poate arăta de ce este capabil.
Estetic, designerii Hyundai au ales să nu radicalizeze aspectul exteriorului, modificările aduse caroseriei punctând însă prin elemente specifice unui model sportiv. Pe lista acestora se numără guri de ventilație de mari dimensiuni găzduite de bara față, o grilă a radiatorului a cărei textură vine vopsită în negru lucios, praguri laterale, un spoiler vopsit în roșu aplicat în partea inferioară a barei față, un difuzor de aer găzduit de bara spate sau o evacuare dublă cu țevi de mari dimensiuni. Imaginea exteriorului este completată de un eleron generos ce vine montat în partea superioară a hayonului și de jantele din aliaj ce pot fi alese pe 19 sau 20 de inch. Clienții vor putea comanda i30 N și într-o culoare specială inspirată de nuanța albastră utilizată de Hyundai pe modelul i20 folosit în WRC.
Interiorul este parcă și mai puțin diferențiat de cel oferit de modelul de serie, diferența fiind făcută de scaunele sport îmbrăcate în Alcantara, de volanul sport îmbrăcat în piele perforată sau de ceasurile de bord cu un alt aranjament de plecare a acelor indicatoare.
Sub capota noului Hyundai i30 N stă un motor T-GDi de 2.0 litri, capabil să livreze 250 de CP în versiunea Standard sau 275 de CP atunci când vorbim de varianta Performance. Cuplul motor maxim are aceeași valoare pentru ambele versiuni amintite mai sus - 353 Nm, de la 1.450 rpm. Prima variantă de putere permite o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 6.4 secunde, în timp ce i30 N Performance face același sprint în 6.1 secunde. Viteza maximă se oprește la 250 de km/h.
Performanțele oferite de motor sunt susținute de un sistem de frânare pe măsură, de un șasiu sport ale cărei suspensii pot fi controlate electronic sau de un sistem de direcție special calibrat pentru a transmite șoferului un feedback cât mai exact. De pe lista dotărilor tehnologice ale lui i30 N mai fac parte un sistem launch control și un diferențial electronic cu alunecare limitată (doar pentru pachetul Performance).
Cel aflat la volan are la dispoziție cinci moduri de rulare diferite - Eco, Normal, Sport, N și N Custom care pot fi activate prin intermediul a două butoane plasate pe volan. Fiecare mod de rulare în parte schimbă în consecință setările motorului, ale diferențialului, ale suspensiilor și direcției, dar și sunetul evacuării.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: