Fotocredit:
Hyundai
Hyundai a dezvăluit toate detaliile legate de noua generație i30, compacta dezvoltată de coreeni fiind descrisă drept "un automobil pentru toată lumea". Noul i30 va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris și va ajunge în showroomuri la începutul lui 2017.
În privința designului, echipa aflată sub bagheta lui Peter Schreyer a dus la un alt nivel limbajul estetic al vechii generații, prin "linii precise și puternice, suprafețe pline de rafinament și o caroserie sculpturală", capabile să creeze o apariție atemporală și plină de încredere. Pe scurt, partea frontală a noului Hyundai i30 ni se înfățișează cu o grilă a radiatorului clar delimitată de marginile sale cromate, bara față ce include spre părțile sale laterale luminile de zi cu LED și prin farurile alungite și definite foarte precis de elementele optice componente. partea din spate este dominată de blocurile optice cu o formă ușor de recunoscut la Hyundai, grație deja existentelor i20 și Tucson.
Dezvoltat în centrul tehnic Hyundai din Germania, noul i30 beneficiază de o structură de rezistență construită în proporție de peste 50% din oțel, care, alături de folosirea materialelor ușoare a permis crearea unei caroserii extrem eficiente atunci când vorbim de rigiditatea torsională și care să contribuie substanțial la obținerea economiei de combustibil prin scăderea greutății mașinii. Hyundai spune că toate versiunile i30 vor avea o suspensie spate multilink cu amortizoare setate mai sportiv, lucru ce va îmbunătăți simțitor ținuta de drum.
Sub capota noului Hyundai i30 pot fi configurate trei versiuni de motoare pe benzină - 1.4 MPI (100 CP, 134 Nm cuplu maxim), 1.0 T-GDI (120 CP, 171 Nm cuplu maxim) și 1.4 T-GDI (140 CP, 242 Nm cuplu maxim), respectiv motorul 1.6 CRDi oferit în trei variante de putere (95 CP, 280 Nm cuplu maxim; 110 CP, 280 Nm cuplu maxim și 136 CP, 280 sau 300 Nm cuplu maxim dacă motorul este cuplat la o cutie automată 7DCT). Cutia de viteze manuală cu șase trepte este oferită în standard, în timp ce automata cu dublu-ambreiaj 7DCT poate fi aleasă pe variantele de motorizare 1.4 T-GDI și 1.6 CRDi de 110 și 136 CP.
La interior schimbările sunt mai mult decât notabile, punctul de atracție fiind ecranul central ce găzduiește interfața grafică a sistemului de infotainment. În standard acest ecran are diagonala de 5 inch, în timp ce pe versiunile de top este disponibil un afișaj de 8 inch. Noul i30 va fi capabil să "înțeleagă" tehnologiile Apple CarPlay și Android Auto, șoferul având la dispoziție și un sistem de navigație ce folosește hărți TomTom, cameră pentru marșarier, conexiune Bluetoot sau posibilitatea încărcării fără fir a telefoanelor compatibile. Nu toate aceste sisteme sunt însă în doatarea standard.
În materie de siguranță Hyundai și-a aliniat tehnologiile la cele mai noi tendințe, oferind în standard sau opțional sisteme precum Autonomous Emergency Braking (AEB), Driver Attention Alert (DAA), Smart Cruise Control (SCC), Blind Spot Detector (BSD), Rear-Cross Traffic Alert (RCTA), Lane Keeping Assist System (LKAS) sau High Beam Assist (HBA).
După lansarea versiunii "normale" i30 este așteptată și premiera primul model din noua familie sportivă Hyundai N - i30 N.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: