Fotocredit:
Auto-TestDrive
Francezii de la Groupe PSA vor fi anchetați oficial de către procurorii din Hexagon pe tema posibilelor nereguli legate de emisiile de noxe. Suspiciunile oficialilor sunt legate de gama de propulsoare diesel Euro 5 utilizate până nu demult pe toată gama de modele Peugeot, Citroen și DS.
Grupul francez este ce-a de-a patra mare entitate producătoare de automobile ce va trebui să se confrunte direct cu acuzațiile procurorilor, după Volkswagen, Renault și FCA (Fiat Chrysler Automobiles).
După izbucnirea scandalului Dieselgate în SUA, mai multe țări europene au demarat propriile investigații legate de posibila păcălire a testelor de emisii poluante, rezultatele anchetelor relevând faptul că mai multe modele diesel produse de Renault, Fiat, Opel, Peugeot sau Citroen ar fi depășit cu mult limitele maxime admise atunci când vine vorba de NOx, în condiții de trafic cotidian.
Dacă pe timpul testelor oficiale desfășurate pe bancul de probe, limitele de NOx nu depășeau valorile normale, o dată cu ieșirea mașinii pe șosea și creșterea temperaturii motorului nivelul de NOx emis sărea de peste 10 ori. Motivația constructorilor arătați cu degetul în această problemă ține de necesitatea dezactivării unei părți din sistemele anti-poluare pentru protejarea motorului. Metoda nu este considerată ca fiind una ilegală, fiind permisă de legislația UE.
Motoarele BlueHDi produse la ora actuală de PSA, conform specificațiilor Euro 6, sunt unele dintre cele mai "curate" dieseluri din piață, însă versiunile anterioare Euro 5 se pare că nu puteau fi pe atât de eficiente la capitolul emisii.
Oficialii Groupe PSA s-au declarat șocați de decizia procurorilor francezi, reafirmând încă o dată faptul că motoarele puse în lumină de scandal nu au utilizat niciodată un dispozitiv "minune" de păcălire a testelor de emisii poluante.
Sursa: Automotive News
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: