Știri

Ford și DHL duc mai departe proiectul StreetScooter cu modelul WORK XL

Fotocredit: 

Ford
StreetScooter WORK XL
Deutsche Post (DHL) și Ford au prezentat ieri prima dubă electrică produsă în baza unui parteneriat început anul trecut. Construit pe platforma tehnică a lui Ford Transit și botezat StreetScooter WORK XL, noul model fi utilizat pentru transportul coletelor în zonele urbane din Germania.
 
StreetScooter WORK XL nu este însă primul vehicul electric utilizat de DHL pentru activitățile sale de curierat, compania poștală germană căpătând deja o bogată experiență prin construirea pe cont propriu a modelelor StreetScooter WORK și StreetScooter WORK L. Deja peste 3.000 de astfel de mașini livrează colete pe străzile din Germania.
 
Parteneriatul cu Ford se va materializa anul acesta prin circa 150 de exemplare StreetScooter WORK XL produse în fabrica pe care DHL o deține în orașul Aachen, sfârșitul anului 2018 urmând a marca asamblarea a nu mai puțin de 2.500 de astfel de dube. Fiecare dintre acestea este construit conform specificațiilor și nevoilor DHL, însă nu este exclus să existe și variante produse și pentru alte companii.
 
WORK XL oferă un volum de încărcare de 20 de mc, valoarea suficientă pentru transportul a nu mai puțin de 200 de colete. Spre comparație, StreetScooter WORK poate transporta doar 4 mc de pachete, în timp ce WORK L asigură un volum de transport de 8 mc.
 
Ansamblul electric de propulsie utilizează un sistem modular de baterii a cărei capacitate poate varia între 30 și 90 de kWh - valori ce permit autonomii cuprinse între 80 și 200 de km. Bateriile se pot încărca de la o stație de 22 de kW în circa trei ore.
 
Grație propulsiei electrice, fiecare model StreetScooter WORK XL va permite DHL să facă o economie de circa 1.900 de litri de motorină în fiecare an, fiind reduse implicit emisiile de CO2 cu circa cinci tone anual. Dacă înmulțim aceste valori cu 2.500, economiile ajung la valori impresionante.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: