Știri

Farurile cu laser își vor face apariția pe din ce în ce mai multe automobile

Fotocredit: 

Audi, BMW, OSRAM
BMW Seria 7 - faruri laser
Producătorii auto se întrec în a oferi pe noile lor modele tehnologii din ce în ce mai spectaculoase, printre ele numărându-se și farurile cu laser. Audi dota în 2014 super-carul R8 LMX cu asemenea faruri, în timp ce BMW anunța la scurt timp că și noul i8 poate fi echipat opțional cu faruri laser.
 
Cum Audi R8 LMX s-a fabricat în numai 99 de exemplare, iar BMW i8 este, de asemenea, un model exclusivist, noul BMW Seria 7 poate fi considerat primul model de serie mare ce poate fi configurat opțional cu faruri cu laser.
 
Însă toată munca inginerilor BMW ce lucrează la dezvoltarea acestor modele impresionante este completată, în ceea ce privește tehnologia farurilor cu laser, de specialișii OSRAM, companie binecunoscută pe piața produselor de iluminat din domeniul auto.
 
Compania cu sediul în Munchen furnizează modulele ce includ trei diode de mare putere care generează un fascicol laser cu lumină albastră (pe o lungime de undă apropiată de 450 nm). Fascicolul trece ulterior printr-o serie de convertoare cu fosfor ce transformă lumina albastră într-una cu temperatura de 5.500 Kelvin, perfectă pentru cea mai bună iluminare pe timp de noapte. Respectivele module sunt produse de o subsidiară a OSRAM, Opto Semiconductotors.
 
Folosită pentru suplimentarea luminii fazei lungi, tehnologia cu laser permite ca fascicolul de lumină trimis pe șosea să poată atinge un maxim de 600 de metri - distanță ce depășește cu mult performanțele celor mai noi faruri cu LED.
 
Pe lângă avantajele clare în ceea ce privește vizibilitatea pe timp de noapte, tehnologia laser permite economii de spațiu și greutate, dând spre exemplu mână liberă designerilor să imagineze faruri de mai mici dimensiuni, cu forme îndrăznețe.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: