Știri

Exclusive BMW xDrive Experience - un eveniment ce scoate la lumină "Plăcerea de a conduce"

Fotocredit: 

BMW România
Exclusive BMW xDrive Experience 2017 (01)
Patru din cinci mașini noi vândute de BMW anul trecut în România au purtat logo-ul xDrive, trei din cinci fiind un model din gama X. Este evident așadar apetitul românilor pentru modelele cu tracțiune integrală construite de brandul cu sigla alb-albastră, fapt pentru care luna martie a acestui an a marcat debutul celui mai important eveniment organizat de BMW pentru clienții săi - Exclusive BMW xDrive Experience.
 
Urmând a se desfășura în 12 orașe din țară și pe parcursul a nu mai puțin de trei luni, Exclusive BMW xDrive Experience propune celor peste 2.000 de participanți estimați a participa să guste esența sloganului "Plăcerea de a conduce" - aventură în off-road cu toate modelele BMW X, dar și descoperirea noii generații BMW Seria 5, cu toate noile sale tehnologii.
 
Luni, 13 martie, a fost una dedicată presei auto, fapt pentru care primele ore ale zilei m-au regăsit în curtea Automobile Bavaria Băneasa pentru a descoperi pe pielea mea ce înseamnă cea de-a zecea ediție Exclusive BMW xDrive Experience. Colegii din presă, oamenii de la BMW, o ploaie ca-n povești și nu în primul rând mașinile ce ne așteptau cuminți în parcare aveau să constituie ingredientele unei zile de neuitat.
 
Exclusive BMW xDrive Experience (01)
 
Alegerea badge-ului kaki mi-a rezervat un "meniu" de început alături de George Grigorescu, multiplu campion național în raliuri, în aventura BMW X pe circuitul de motocross de la Ciolpani. Mai modest din fire, din armata de SUV-uri ce ne aștepta în curte am evitat impozantele X5 și X6, alegând un X4 dotat cu pachet M Performance. Vopsit în alb și decorat cu elementele specifice pachetului amintit mai devreme, modelul condus impresiona pe măsură și la interior prin combinația de piele maro și elementele din fibră de carbon regăsite din belșug pe planșa de bord, fețele de uși și mai ales pe consola centrală. Drumul până la Ciolpani, pe DN1, mi-a adus aminte de fantasticele abilități dinamice ale lui X4, descoperite pentru prima oară la vremea testului din 2015,însă distracția abia urma să înceapă.
 
Ne aștepa pregătit în incinta complexului de la Ciolpani un traseu special amenajat pentru desfășurarea în off-road, ploaia măruntă contribuind din plin la nebunia ce presupunea mersul printre jaloane sau urcatul și coborâtul unor pante nu foarte abrupte. Fără anvelope dedicate noroiului, prima trecere pe traseu, cu toate sistemele de asistență activate ne-a dovedit tuturor avantajul clar al modelelor mai ușoare - X1, X3 și X4 fiind mult mai manevrabile decât X5 și X6, chiar dacă puterea de sub capotă era în cele mai multe cazuri net inferioară.
 
Exclusive BMW xDrive Experience (02)
 
Următoarele treceri au presupus inițial dezactivara parțială a DSC-ului, sistemul de stabilitate intervenind doar la limită, iar apoi scoaterea sa totală din ecuație. Evident că în acest ultim scenariu toți cei alfați pe circuit au încercat să impresioneze, rezultatele fiind mai mult sau mai puțin spectaculoase atunci când vorbim de timpii cronometrați. Toate modelele s-au descurcat însă mai mult decât onorabil în condițiile traseului ce abunda de noroi, sistemul xDrive fiind capabil să gestioneze minimul de aderență oferit de anvelopele de șosea.
 
Exclusive BMW xDrive Experience (03)
 
Aventurile pe circuitul de motocross s-au încheiat cu o demonstrație legată de funcționarea sistemului Hill Descent Control (HDC) tehnologie ce permite coborârea pantelor în mod asistat, fără ca cel aflat la volan să se ocupe de dozarea pedalei de frână. Tot ceea ce trebuie să faci este să apeși butonul dedicat din consola centrală și să fi atent la direcție. HDC poate coborî mașina atât cu fața, cât și cu spatele, cu o viteză cuprinsă între 4 și 9 km/h și care poate fi reglată dintr-un buton aflat pe volan. Am încercat sistemul de câteva ori, frica primei coborâri fiind înlocuită imediat de bucuria unui copil ce se obișnuiește cu senzațiile dintr-un roller coaster și nu prea mai vrea să coboare din scaun.
 
Exclusive BMW xDrive Experience (04)
 
Finalul ne-a regăsit așteptând cuminți caravana noilor BMW Seria 5, X4-ul de un alb impecabil de dimineață fiind acum transformat într-un monstru de nerecunoscut, plin de noroi de sus până jos.
 
Primul contact cu noul BMW Seria 5 îți dezvăluie saltul semnificativ făcut de noua generație, sedanul de clasă mare împrumutând extrem de multe tehnologii de la Seria 7 și venind în plus cu altele noi. Modelul condus pe o distanță de câteva zeci de kilometri a fost un 530i, propulsat de un TwinPower Turbo pe benzină, de 2.0 litri, capabil să dezvolte 252 de CP.
 
Exclusive BMW xDrive Experience (05)
 
Pe lângă spațiul interior oferit, atât în față cât și în spate, impresionează senzația de "fulg" pe care ți-o dă mașina. Am testat în iarna anului trecut un BMW Seria 4 Gran Coupe propulsat de același motor, iar senzațiile pe accelerare sunt similare, în ciuda proporțiilor evident crescute în cazul Seriei 5. "Vinovată" pentru acest lucru este utilizarea din abundență a aluminiului în construcția noului BMW Seria 5 - capota, portierele, capacul portbagajului sau plafonul fiind croite din respectivul material. Inginerii BMW nu s-au oprit aici, pe lista ce a generat scăderea greutății cu până la 100 de kg intrând și noua baterie pe 12V Li-Ion sau folosirea kenafului pentru capitonarea habitaclului (v-am vorbit despre exoticul material la vremea testului cu i3).
 
Un alt lucru ce mi-a plăcut la nebunie este sistemul de direcție, care pune mașina exact acolo unde vrei și-ți transmite fidel felul în care evoluează roțile pe asfalt.
 
Iată, pe scurt, câteva dintre cele mai importante noutăți cu care noul BMW Seria 5 vrea să devină un reper în clasa sa:
 
- este primul model din gamă ce oferă un sistem ce direcționează și roțile spate. Sunt oferite în același registru barele active antiruliu și amortizoarele controlate dinamice
 
- în funcție de versiunea configurată, noul Seria 5 poate fi cu până la 100 de kg mai ușor față de variantele similare ale generației anterioare, și asta în ciuda faptului că lista de dotări standard a crescut semnificativ
 
- oferă cel mai bun coeficient aerodinamic din segment - 0.22
 
- poate fi configurat aproape în toate versiunile alături de sistemul de tracțiune integrală xDrive. Excepție fac plug-in hibridul 530e iPerformance și varianta 520d EfficientDynamics
 
- toate motorizările diesel oferă sistemul SCR, pentru reducerea emisiilor de NOx
 
- motoarele montate sub capota noului Seria 5 sunt încapsulate în așa numitul SYNTAC (Synergy Thermoacoustic Capsule) - soluție utilizată pentru prima dată pe BMW i8. SYNTAC oferă, pe lângă un nivel sporti de antifonare, și un mai bun management al temeraturii propulsorului
 
- oferă șoferului și pasagerilor o nouă generație iDrive, modificată semnificativ atât din punctul de vedere al funcțiilor oferite, cât și atunci când vine vorba de interfața oferită. Nu lipsesc de pe lista de noutăți ecranul tactil de 10.2 inch sau posivbilitatea de control a anumitor funcții prin gesturi
 
- în premieră în clasă, noul BMW Seria 5 se poate oferi integrarea funcțiilor telefonului în meniul iDrive fără a mai fi necesară conectarea dispozitivului mobil printr-un cablu USB. Simpla conexiune Bluetooth este suficientă
 
- sistemul de navigație nu oferă doar simple indicații de rulare spre destinația dorită, fiind capabil să învețe traseele preferate de către șofer, să influențeze funcționarea sistemului adaptiv de cruise control sau să ofere cutiei de viteze informații legate de porțiunile de drum ce urmează a fi abordate. Astfel, transmisia Steptronic va ști din timp care vor fi treptele de viteză cele mai potrivite
 
- tot în sistemul de navigație este integrată aplicația ParkNow, acesta permițând găsirea, rezervarea și ulterior plata locurilor de parcare, acolo unde infrastructura o permite
 
- la bordul noului BMW Seria 5 și-au făcut loc nu mai puțin de 23 de senzori - 4 camere video pentru manevrele de parcare, 2 camere video pentru identificarea obstacolelor, a marcajelor de pe asfalt sau a semnelor de circulație, 5 senzori radar și alți 12 senzori cu ultrasunete
 
- lista sistemelor de siguranță activă și de asistență a șoferului este cel puțin impresionantă. Se regăsesc în ea tehnologii precum Adaptive Cruise Control, Steering and lane control assistant, Lane change assistant, Crossroad warning, Wrong way assistant, Lane change warning, Avasion aid sau Side colision warning
 
- nu în ultimul rând, noul BMW Seria 5 este capabil să ruleze în mod semiautonom, fiind capabil să păstreze banda de circulație, să accelereze sau frâneze de unul singur în traficul de pe autostradă, fărăr ajutorul șoferului
 
Prețul de start pentru noul BMW Seria 5 este de 49.088 euro, TVA inclus - în versiunea 520d, cutie de viteze manuală.
 
Autor: Bogdan BELCIUG (Redactor Auto-TestDrive)

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: