Fotocredit:
Auto-TestDrive
Scandalul Dieselgate nu contenește să-și arate urmările, astăzi fiind anunțată vestea conform căreia Volkswagen, Audi, Porsche, Mercedes-Benz și Opel vor rechema în service-uri circa 630.000 de mașini diesel vândute în Germania. Motivul recall-ului este simplu - remedierea diferențelor enorme dintre nivelul de NOx ieșit în testele oficiale și ceea ce se emite în traficul real.
Autoritățile de resort din Germania au testat în ultimele luni zeci de modele produse de producători cu renume din lumea auto, toate respectivele modele având problemele de mai sus. Doar Volkswagen a fost însă arătată cu degetul, grupul german fiind singurul care a folosit un soft pentru trucarea testelor de emisii. Restul mărcilor sunt curate din acest punct de vedere, însă acest lucru nu este suficient în ochii guvernanților germani.
Toți producători vizați de acest recall vor trebui să-și revizuiască drastic tehnologiile ce permit scăderea nivelului de NOx emis în atmosferă, lucru ce până astăzi a fost neglijat aproape în totalitate. Marii constructori auto se mulțumeau să regleze aceste sisteme pentru a oferi rezultate excelente în condiții de laborator. Odată certificările de mediu obținute, nu mai conta cât NOx emit mașinile după ce erau vândute clienților...
Și autoritățile de mediu din Marea Britanie au efectuat teste similare celor din Germania, rezultatul fiind același - toate cele 37 de modele verificate emiteau în traficul real infinit mai mult NOx decât ce scria în certificarea de mediu obținută după testele de laborator. Și în Regatul Unit singurul producător ce a folosit un așa numit "defeat device" a fost... Volkswagen.
Și povestea nu se va opri aici, cu siguranță.
Sursa: Automotive News
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: