Știri

Continental a dezvoltat un sistem de frânare revoluționar, dedicat mașinilor electrice

Fotocredit: 

Continental
New Wheel Concept
Germanii de la Continental au prezentat conceptul unui sistem de frânare dedicat mașinilor electrice, ideea în sine putând revoluționa clasicul ansamblu roată/disc de frână.
 
Așa numitul New Wheel Concept vrea să eficientizeze la maximum modul în care un vehicul electric frânează, dat fiind faptul că pe timpul decelerărilor pot fi recuperate cantități importante de energie cinetică ce poate fi transformată ulterior în energie electrică.
 
New Wheel Concept propune astfel un ansamblu compus din două părți, ambele fabricate din aluminiu - o parte exterioară formată din jantă și anvelopă și o parte interioară compusă dintr-un disc de mari dimensiuni al cărui diametru nu mai este condiționat de mărimea jantei. Rezultatul evident este reprezentat de creșterea persormanțelor de frânare.
 
Continental New Wheel Concept
 
Soluția propusă de Continental poate spori simțitor și cantitatea de energie recuperată în timpul utilizării frânei de motor.
 
Un alt avantaj al utilizării discurilor din aluminiu este reprezentat de absența apariției ruginei - un factor ce se răsfrânge direct asupra duratei de viață a discurilor clasice fabricate din oțel. Astfel, discurile propuse de Continental pot avea o durată de viață la fel de lungă ca și cea a mașinii.
 
Utilizarea aluminiului scade și greutatea totală a mașinii, fapt ce duce la o eficență sporită în materie de consum, bateria putând astfel asigura o autonomie și mai mare de rulare.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: