Știri

Conceptul Lexus LC-FC va avea premiera europeană la Geneva

Fotocredit: 

Lexus
Lexus LC-FC
Lexus va prezenta, în premieră europeană, la Salonul Auto de la Geneva, conceptul LF-FC - o mașină ce folosește ca sursă de producere a energiei electrice pilele de combustie cu hidrogen. Constructorul japonez este hotărât să lanseze un model de serie dezvoltată pe baza conceptului LC-FC, în anul 2020, beneficiind de suportul și experiența Toyota, care deja deține un astfel de model în portofoliu - Mirai.
 
Noul Lexus LC-FC (Lexus Future-Flagship Car/Fuel Cell) ni se prezintă sub forma unui coupe futurist cu patru uși, ce înglobează la bordul său tehnologii revoluționare - ca cele de recunoaștere a gesturilor sau cele legate de rularea autonomă, fără ajutorul șoferului.
 
Exteriorul conceptului LC-FC impresionează prin formele SF, grila radiatorului cu forma tradițională Lexus armonizându-se fluid cu liniile grilelor de aerisire de pe bara față și cu desenul farurilor. În lateral, lipsa mânerelor pentru deschiderea ușilor și designul jantelor ce folosesc fibra de carbon în construcția lor dau o senzație clară de dinamism, iar partea din spate este dominată vizual de stopurile ce se prelungesc prin linii și irizații curbe spre bară, dar și spre muchiile aripilor spate.
 
La interior tradiția formelor Lexus se îmbină armonios cu elemente futuristice, tehnologii de ultimă oră oferind șoferului și pasagerilor toate informațiile și tot confortul necesar.
 
Sistemul de propulsie, pe bază de pile de hidrogen, folosește un motor electric ce furnizează putere spre roțile din spate, în timp ce roțile față sunt angrenate de alte două motoare electrice înglobate în respectivele roți. Se crează astfel un sistem inteligent de tracțiune integrală, ce distribuie în cel mai eficient mod cuplul motor în funcție de necesități.
 
Tehnologia propulsiei cu hidrogen este considerată ca fiind cea mai apropiată de conceptul ECO, prin faptul că mașinile ce folosesc această soluție nu poluează cu emisii precum CO2, NOx sau alte particule, pe țevile de eșapament ieșind doar apă rezultată în urma reacției dintre hidrogenul din rezervor și oxigenul din aer. Autonomia unor asemenea modele este similară cu cea a mașinilor convenționale, iar alimentarea cu hidrogen se poate face la fel de rapid ca și la pompele de benzină sau diesel.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: