Fotocredit:
Citroen
Citroen va dezvălui la Salonul Auto de la Shanghai conceptul Aircross, un alt studiu care ne arată potenţialul francezilor în a dezvolta SUV-uri aparte, lucru deja demonstrat odată cu lansarea noului C4 Cactus.
Citroen Aircross duce mai departe ideile prezentate pe noul C4 Catus, fiind "decorat" cu o serie de elemente grafice ce sunt în acelaşi timp şi practice - "Alloy Bumps", "Air Signs" şi "Air Curtains". Forma conceptului denotă masivitate, prin suprafeţele bombate regăsite în toate zonele caroseriei.
Alloy Bumps sunt plasate pe uşile maşinii şi o protejează în cazul unui impact lateral, fiind construite dintr-o structură din aluminiu de tip fagure, structură folosită pentru prima dată în motorsport. Air Signs sunt elementele cromate ce înconjoară fiecare uşă spate pentru a forma un fel de tunel pentru scurgerea aerului pe lână maşină, pentru îmbunătăţirea aerodinamicii. Bara faţă adăposteşte aşa numitele Air Curtains - trei guri de ventilaţie ce dirijează aerul spre motor.
Interiorul futurist impresionează prin planşa de bord ce adăposteşte două ecrane de mari dimensiuni, de 12 inch fiecare - unul care ţine locul clasicelor ceasuri de bord, iar altul amplasat central.
Lungimea conceptului ajunge la 4.58 metri, în timp ce ampatamentul este de 2.8 metri. Cifre ce situează Citroen Aircross mult peste C4 Cactus ca şi dimensiuni (model ce măsoară 4.16 metri lungime şi 2.6 metri ampatament).
Citroen Aircross este un plug-in hybrid, fiind propulsat de un motor pe benzină 1.6 THP ce produce 218 CP ajutat de un motor electric ce este situat deasupra punţii spate şi care furnizează 95 de CP suplimentari. Puterea totală combinată ajunge la 313 CP, valoare ce permite o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în doar 4.5 secunde. În acelaşi timp consumul mediu de benzină este de doar 1.7 l/100km, emisiile de CO2 având uimitoarea valoare de 39 g/km. În modul full-electric Citroen Aircross poate rula maximum 50 de km.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: