Fotocredit:
BMW
BMW a dezvăluit noul X3, SUV-ul de clasă medie ajungând astfel la cea de-a treia sa generație. Cu un design ce-l aliniază la cele mai noi tendințe abordate de bavarezi în ultima vreme și cu o pleiadă de noi tehnologii la bord, noul BMW X3 promite să ducă mai departe succesul imens al predecesorilor săi, materializat prin cele peste 1.5 milioane de exemplare vândute din 2003 și până astăzi.
Estetica noului X3 ne aduce oarecum aminte de fratele mai mic X1, BMW preferând să renunțe la liniile angulare ce caracterizau mai ales blocurile optice și să evidențieze masivitatea specifică unui SUV prin linii rotunde ce generează suprafețe "bombastice". Partea frontală pune în evidență grila radiatorului și elementele sale tridimensionale, dar și noile faruri ce înlgobează luminile de zi cu LED a căror formă rectangulară copiază trendul iniția de Seria 2 facelift. Blocurile optice spate ne aduc aminte de X1 și oferă toate avantajele de utilitate și estetice aduse de elementele 3D cu LED.
În tradiția BMW, cele trei linii principale de echipare - xLine, Luxury Line și M Sport - punctează fiecare într-o direție estetică bine definită prin elementele exterioare și interioare bine definite. Opțiunile reunite sub umbrela BMW Individual acoperă cam toate preferințele viitorilor clienți în materie de personalizare.
Interiorul noului BMW X3 este unul complet nou, SUV-ul rival pentru Mercedes-Benz GLC și Audi Q5 oferind o planșă de bord cu totul redesenată ce înglobează comenzile tradiționale BMW pentru climatizare și radio, dar mai ales ecranul sistemului de infotainment BMW ConnectedDrive a cărei interfață este complet regândită. Nu lipsesc din "peisaj" posibilitatea inițierii unor comenzi prin gesturi sau un Head-Up Display ce afișează informații esențiale pe parbriz. Clasicele ceasuri de bord pot fi înlocuite cu un display de mari dimensiuni, funcționalitate preluată de la Seria 7 sau Seria 5. Tot de la acestea a fost preluată și cheia cu display, prin intermediul căreia șoferul este informat de la distanță asupra unor funcții de bază ale mașinii.
Dacă dimensiunile exterioare ale noului X3 nu sunt cu mult modificate, mărirea ampatamentului cu 50 de mm a permis obținerea unui spațiu interior mult mai generos. Portbagajul oferă o capacitate de încărcare de 550 de litri, volum ce poate fi sporit până la 1.600 de litri dacă se rabatează complet bancheta spate. Aceasta poate fi configurată după "ecuția" 40:20:40. Pasagerii față au la dispoziție, opțional, scaune cu ventilație, iar sistemul de climatizare poate fi controlat pe trei zone în față, precum și separat pentru locurile spate.
Noul BMW X3 va putea fi configurat în cinci versiuni de motorizare TwinPower Turbo. Două dintre propulsoare sunt diesel - xDrive20d (2.0 190 CP, 400 Nm cuplu maxim) și xDrive30d (3.0 265 CP, 620 Nm cuplu maxim), celelalte trei fiind pe benzină - xDrive20i (2.0 184 CP, 290 Nm cuplu maxim), xDrive30i (2.0 252 CP, 350 Nm cuplu maxim) și M40i. Acesta din urmă este primul astfel de model din istoria gamei de modele X3 și oferă șoferului 360 de CP și 500 de Nm dintr-un motor în șase cilindri, de 3.0 litri. Astfel motorizat, noul BMW X3 M40i poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 4.8 secunde, viteza sa maximă fiind limitată electronic la 250 de km/h.
În standard toate versiunile noului BMW X3 vin cu o cutie de viteze automată Steptronic cu opt rapoarte. Sistemul xDrive este de asemenea o dotare standard, BMW oferind pentru piața din China și varianta X3 sDrive20i.
Când vine vorba de funcţiile BMW Personal CoPilot care se concentrează pe asistarea conducătorului şi condusul (semi)automat, noul BMW X3 poate fi comandat, opţional, cu cea mai recentă generaţie de tempomat activ şi pachetul de siguranţă Driving Assistant Plus, care include asistentul de direcţie şi menţinere a benzii şi asistentul de menţinere a benzii cu protecţie în caz de coliziune laterală.
Noul BMW X3 va fi prezentat în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, lansarea pe piață urmând a se face tot în toamna acestui an.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: