Fotocredit:
BMW
După ce a lansat oficial săptămâna trecută modelul i3, primul său automobil full-electric, BMW se pregăteşte intens pentru o nouă lansare, şi anume sportiva BMW i8.
Arhitectura BMW i LifeDrive cuprinde două componente esenţiale: un modul din aluminiu denumit Drive, care include motorul cu ardere internă și motorul electric, bateria, componentele electronice și cele ale șasiului şi un modul botezat Life care cuprinde celula habitaclului cu 2+2 locuri construită din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Această arhitectură îi oferă lui BMW i8 un centru de greutate foarte jos precum și un raport de distibuire a sarcinii pe osii aproape perfect, de 50:50.
BMW i8 va fi propulsat de un motor TwinPower Turbo de 1.5 litri, în trei cilindri, ce va fi completat de un motor electric. Motorul cu combustie internă produce 231 de CP şi transmite puterea către roţile din spate, în timp ce motorul electric transmite o putere de 131 de cai la roţile faţă.
Datorită materialelor ultra-uşoare folosite la construcţia şasiului şi a caroseriei, noul BMW i8 cântăreşte sub 1.500 de kg şi poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.5 secunde.
În modul full-electric BMW i8 are o autonomie de maxim 35 de km şi poate atinge o viteză maximă de 120 de km/h.
Consumul oficial anunţat de BMW nu depăşeşte 2.5 litri de benzină la suta de kilometri, în timp ce emisiile de CO2 sunt de sub 59 de g/km.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: