Fotocredit:
BMW
Se pare că noile BMW i3 şi BMW i8 vor fi urmate de versiuni plug-in hibrid ale modelelor mărcii principale. La Miramas (Franţa), a fost prezentat un prototip BMW Seria 3 plug-in hibrid şi o nouă generaţie de concepte de automobile hibrid, care încorporează tehnologia utilizată deja la modelele BMW i. Pe termen lung, BMW Group are în plan să ofere versiuni plug-in hibrid pentru toate modelele gamei BMW.
Herbert Diess, membru al Consiliului Director BMW AG, responsabil de dezvoltare, a declarat: "Toate modelele BMW Group beneficiază de pe urma BMW i. Tehnologia de bază ce este folosită pentru celulele acumulatorilor, electromotoare şi electronica de putere va fi utilizată şi la viitoarele modele plug-in hybrid. Când este vorba de electrificarea sistemului de propulsie, dezvoltăm o experienţă foarte vastă astfel încât clienţii din lumea întreagă să beneficieze de soluţia ideală.
Modelele plug-in hybrid prezentate la Miramas sunt echipate cu un motor cu ardere internă foarte eficient şi cu un electromotor alimentat de un acumulator de înaltă tensiune ce poate fi reîncărcat de la o sursă externă. Călătoriile urbane pe distanţe scurte sau navetele pot fi efectuare în regim exclusiv electric. Pe distanţe lungi, automobilul va funcţiona de obicei în <<mod mixt>>, printr-o conlucrare a ambelor sisteme.
Prototipul BMW Seria 3 plug-in hybrid combină un motor pe benzină, cu patru cilindri, cu un motor electric. Propulsorul cu ardere internă este bazat pe motorul cu patru cilindri, cu tehnologie TwinPower Turbo, care a câştigat deja de două ori premiul <<International Engine of the Year>>.
Electromotorul şi electronica de putere sunt bazate direct pe tehnologia BMW eDrive utilizată deja la modelele BMW i3 şi BMW i8. Acumulatorul litiu-ion al prototipului - inclusiv sistemul de gestiune a bateriei şi sistemul foarte eficient de răcire directă - se bazează tot pe experienţa şi cunoştinţele BMW i.
Tehnologia plug-in hybrid este atât de flexibilă încât poate fi integrată într-o mare varietate de concepte auto. Astfel, va fi posibilă transferarea rapidă în întreaga gamă de modele BMW. În viitor, traseul spre o mobilitate sustenabilă va fi unul cu mai multe direcţii. Motoarele cu ardere internă, deja foarte eficiente, vor fi şi mai economice. Automobilele cu propulsie integral electrică, precum BMW i3, sunt adaptate cerinţelor de mobilitate urbană, în timp ce modelele plug-in hybrid sunt mai potrivite pentru călătorii pe distanţe lungi. Pe lângă acestea, pe termen lung, o opţiune viabilă ar putea fi electromobilitatea în combinaţie cu tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen.
Accentul pentru strategia Efficient Dynamics este electrificarea sistemului de propulsie. Acesta este un domeniu în care vom continua să ne extindem în anii următori. Tehnologia plug-in hybrid va fi unul din vectorii principali prin care automobilele de înaltă performanţă vor avea emisii CO2 sub pragul de 100 g/km, dar păstrând plăcerea condusului şi dinamica unui BMW. De asemenea, vom continua să dezvoltăm mobilitatea integral electrică. Pilele de combustie cu hidrogen vor rămâne o temă importantă atunci când este vorba de dezvoltarea sistemelor de propulsie, în special cu privire la producţia sa sustenabilă".
Principalele tehnologii eDrive, dezvoltate intern
Toate tehnologiile şi componentele importante eDrive sunt dezvoltate intern, iar de anul viitor vor fi produse toate la uzina BMW din Dingolfing. Acest program va crea peste 200 de noi locuri de muncă în domeniul electromobilităţii la uzina BMW din Dingolfing. Mai multe zeci de milioane de euro vor fi investite la această uzină pe parcursul următorilor cinci ani.
"Experienţa pe care am acumulat-o ne garantează un avantaj competitiv", a declarat Harald Krüger, membru al Consiliului Director BMW AG, responsabil pentru producţie. "Acest lucru va putea fi observat în datele de performanţă ale electromotoarelor BMW, dar şi în procesele noastre de producţie care sunt deosebit de eficiente".
Din moment ce este de aşteptat ca BMW Group să construiască în viitor o gamă largă de componente pentru propulsie electrică, producţia va fi organizată în jurul sistemului inteligent eDrive de partajare a componentelor. Aceasta înseamnă o singură linie de producţie va fi capabilă să producă module pentru baterii de înaltă tensiune nu doar pentru BMW i8, ci şi pentru viitorul BMW X5 eDrive. Şi în cazul seturilor complete de baterii, noile linii de producţie vor fi concepute pentru un mix flexibil de producţie: va fi posibilă producţia seturilor pentru un număr de modele viitoare diferite - toate pe aceleaşi linii.
Hibrizi "cu nivel mare de electrificare"
Prin dezvoltarea şi perfecţionarea continuă a sistemelor de propulsie hibrid în cadrul programului Efficient Dynamics, obiectivul este creşterea timpului în care automobilele sunt utilizate în regim electric. Pentru a avea garanţia că acest nivel crescut de funcţionare electrică nu influenţează performanţele dinamice apreciate la BMW, caracterul practic cotidian şi capacitatea maximă pe distanţe lungi, viitoarele modele hibrid ale BMW Group vor avea un „nivel mare de electrificare". Punctele definitorii ale viitoarei tehnologii Power eDrive vor include electromotoare mai puternice şi acumulatori cu o capacitate dublă faţă de versiunile actuale.
Sistemele de propulsie utilizate la viitoarele modele hibrid vor oferi o putere combinată de peste 500 kW/670 CP. De asemenea, capacitatea bateriilor litiu-ion - până la 20 kWh - va fi mult mai mare decât cea a actualelor sisteme hibrid. În combinaţie cu o autonomie în regim exclusiv electric de până la 100 de kilometri, acestea vor face posibilă funcţionarea în regim pur electric, fără emisii, în aproape toate călătoriile de zi cu zi.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: