Fotocredit:
BMW România, Auto-TestDrive
Divizia BMW i România, care se ocupă de serviciile dedicate noilor i3 și i8, a pregătit o strategie specială care vine să susțină și să stimuleze achiziția noului BMW i3 de către clienții din țara noastră. Astfel, sunt oferite servicii și soluții concrete de instalare a stațiilor de încărcare la domiciulul posesorilor de i3, o mașină de schimb pentru perioadele de concedii sau pachete atractive de finanțare pentru achiziția inovativului automobil electric produs de BMW.
Toate aceste servicii sunt dezvoltate pe baza programului 360° ELECTRIC - special pregătit de BMW la nivel internațional.
1. Încărcare - staţii de încărcare BMW i WallBox, soluţii de consultanţă şi asistenţă
În colaborare cu un partener cu o experienţă internaţională, BMW i oferă clienţilor săi din România soluţii pentru verificarea reţelei electrice casnice, precum şi consultanţă şi instalare staţii de încărcare casnice. Astfel, încărcarea de a acasă se poate face simplu şi în siguranţă. La începutul fiecărei zile, utilizatorul poate să găsească automobilul cu acumulatorul încărcat şi pregătit de drum, cu bateria şi interiorul la temperatura optimă.
Clientul poate opta dintr-o gamă foarte variată de opţiuni pentru încărcare. Orice model BMW i3 se poate conecta la o priză de 220V obişnuită (12A), cu împământare, care asigură o putere de încărcare de maximum 2,7 kW. Astfel bateria poate fi încărcată integral în aproximativ 10 ore.
BMW i WallBox Pure (814 Euro + TVA, fără costuri de instalare) este cea mai accesibilă staţie dedicată încărcării automobilelor electrice şi asigură o putere maximă de 3,6 kW pentru a alimenta bateria în aproximativ 8 ore.
BMW i WallBox PRO (1665 Euro + TVA) asigură o puterea maximă 7,4 kW pentru o încărcare în aproximativ 4 ore. Staţia este operată printr-un afişaj touchscreen color, cu diagonala de 7 ţoli (17,8 cm), care oferă control şi monitorizare optimizate ale procesului de încărcare şi permite utilizatorilor să-şi aleagă setările personale. Ecranul poate arăta cât de mult s-a încărcat acumulatorul, precum şi detalii privind ciclurile anterioare de alimentare. Benzile de fibră optică cu LED de pe părţile laterale ale panoului (wallbox) indică statusul actual de încărcare şi sunt vizibile de la o distanţă considerabilă. Informaţii privind starea încărcării pot fi obţinute şi de la distanţă cu ajutorului unui smartphone sau al unei tablete prin aplicaţia BMW i Wallbox Remote.
BMW i Wallbox Pro oferă o funcţie de administrare care poate păstra istoria încărcărilor pentru utilizatori diferiţi. Pot fi memorate până la trei profiluri de utilizator, de exemplu în scop contabil sau pentru facturare. De exemplu, utilizarea electricităţii în scop personal sau de afaceri poate fi înregistrată separat. Detaliile consumului de electricitate pentru un anume cont de utilizator pot fi expediate, la cerere, prin e-mail.
Dacă BMW i Wallbox Pro este integrat cu un sistem smart home, funcţionalitatea de încărcare eficientă poate fi extinsă şi mai mult pentru reducerea sarcinilor de vârf din sistemul electric de uz casnic şi optimizează utilizarea electricităţii generate la domiciliu. Prin intermediul monitorului touchscreen este posibilă, de exemplu, conectarea panoului (wallbox) la sistemul smart home myGEKKO. Din monitorul panoului se pot controla până la opt funcţii smart home, inclusiv activarea iluminatului exterior. De asemenea este posibilă afişarea informaţiilor meteo pe monitor, prezentându-se temperaturile, maxima şi minima zilei, avertizările de îngheţ şi previziunile pentru zilele următoare.
2. Mobilitate - automobil la schimb pentru concedii
Conform studiilor realizate de BMW, dar şi de instituţii independente, distanţa medie zilnică pe care o parcurge un automobil de oraş este de 45 de km. Cu posibilitatea de a-l încărca în fiecare zi, cu o autonomie maximă de până la 190 km, cu costuri minime de utilizare şi întreţinere, dar şi cu o experienţă unică de condus – BMW i3 este un automobil ideal pentru drumurile zilnice în oraş.
Pentru proprietarii de BMW i3 care au nevoie de un automobil în călătoriile de vacanţă, se asigură acum servicii de închiriere automobile la preţuri preferenţiale, dar şi o ofertă personalizată în funcţie de cerinţele individuale ale fiecărui client. Costurile variază în funcţie de durata închirierii şi numărul de zile, cu un preţ de început de 55 de Euro pe zi.
3. Finanţare - flexibilitate în opţiuni
BMW Financial Services oferă o gamă largă de soluţii de finanţare pentru BMW i3. BMW Select, formula cu valoare reziduală de până la 51,6%, asigură o rată lunară cu jumătate mai mică faţă de un serviciu de finanţare obişnuit. În plus, acest pachet asigură flexibilitate totală la finalul perioadei de finanţare: clientul poate preda maşina pentru a achiziţiona una nouă, fără achitarea valorii reziduale; poate prelungi contractul de finanţare eşalonând valoarea reziduală sau poate cumpăra maşina achitând valoarea reziduală.
Avantajele BMW Select pentru clienţi:
-
Plătesc doar uzura pentru perioada contractuală;
-
Valoare reziduală garantată inclusiv pentru opţionale;
-
Costuri de finanţare transparente;
-
Autoturismul beneficiază de garanţie şi revizii pe perioada contractuală;
-
Beneficiul folosirii unui nou autoturism la fiecare 3 ani fără grija valorii de revânzare.
Clienţii mai pot opta şi pentru soluţii clasice de leasing financiar, inclusiv varianta pe un an de zile cu dobândă 0%.
|
Dobândă Zero 1 an
|
Dobândă minimă 3 ani
|
BMW Select
|
Preţ fără TVA
|
34.776 EURO*
|
34.776 EURO*
|
34.776 EURO*
|
Avans 20%
|
6.955 Euro
|
6.955 Euro
|
6.955 Euro
|
Perioadă
|
12 luni
|
36 luni
|
36 luni
|
Dobândă variabilă Euro
|
0%
|
2,99%
|
4%
|
Valoare reziduală
|
1% = 348 Euro
|
1% = 348 Euro
|
51,6% = 17.944 Euro
|
Rata leasing, inclusiv CASCO, fără TVA
|
2.395 EURO
|
912 EURO
|
464 EURO
|
DAE
|
1,33%
|
6,25%
|
6,21%
|
(*) Ratele prezentate sunt realizate pentru o configuraţie de BMW i3 care include garanţie extinsă pentru 3 ani de zile (BMW BRI 3 ani), Comfort Package Advanced (volan multifuncțional, oglinzi interioare şi exterioare heliomate, suport de pahare, cotieră faţă, compartiment de depozitare, senzor de ploaie, aer condiţionat automat, pilot automat cu funcţie de frânare, faruri LED şi sistem de navigație Business) şi Charging Package (pompă de căldură – încălzirea habitaclului cu consum minim de energie, pregătire pentru încărcare rapidă AC şi DC – 80% din baterie în maxim 30 de minute).
4. BMW i3 – costuri totale utilizare
BMW i3, prin construcţia inteligentă, deosebit de uşoară, asigură un consum de energie deosebit de mic, ceea ce traduce printr-un cost la 100 km de sub 7 lei. Astfel, costurile de alimentare pentru BMW i3 sunt la aproximativ 33% faţă de un BMW Seria 1 118d, 30% faţă de un BMW Seria 3 320d sau 25% comparativ cu un BMW Seria 1 120i. La aceasta se adaugă costuri zero pentru înmatriculare şi impozitul anual şi rata de asigurare CASCO prin BMW Financial Services redusă cu 0,36 puncte la 3,04%.
Cu frânare regenerativă eficientă şi puternică la ridicarea acceleraţiei, BMW i3 poate fi utilizat cu operarea foarte rară a frânelor convenţionale. Aceasta, alături de un motor electric simplu, care nu necesită operaţii de mentenanţă, reduce semnificativ costurile de mentenanţă şi intervalele de revizii.
Toţi aceşti factori fac ca BMW i3 să fie la un nivel comparabil cu BMW 120i în ceea ce priveşte costurile totale de utilizare (incluzând preţul de achiziţie, taxe şi impozite, asigurări) pe o perioadă de utilizare calculată de 3 ani de zile şi 45000 km. Cu beneficiul costurilor de combustibil mai reduse, avantajatul se înclină suplimentar în favoarea automobilului electric dacă sunt considerate distanţe şi perioade de timp mai mari.
În cazul unei posibile implementări a ecotichetului de 4500 Euro pentru automobile electrice, avantajul creşte semnificativ şi BMW i3 devine unul din cel mai economic şi accesibil model al mărcii BMW.
5. Modelul clientului BMW i3
BMW Group a realizat o serie de studii extinse, înregistrând milioane de km, pentru a înţelege modelele de utilizare şi provocările clienţilor reali de automobile electrice.
Berlin în anul 2010 avea o infrastructură limitată de încărcare, foarte asemănătoare cu Bucureştiul, cu numai 33 de staţii de încărcare accesibile non-stop. În acea perioadă s-a realizat un studiu bazat pe monitorizarea comparativă a 40 de clienţi de automobile electrice MINI E, alături de modele BMW Seria 1 116i şi MINI Cooper.
Rezultatele au arăt că utilizatorii au avut acelaşi model de utilizare, cu media drumurilor zilnice de aproximativ 40 km. Astfel, clienţii se bot bucura fără restricţii de maşinile electrice în oraş, dacă au posibilitatea de a încărca automobilul de acasă. Mai mult, 56% dintre aceştia nu au încărcat nici măcar o dată automobilul de la o staţie publică.
„Pentru noi acest studiu ne oferă un model clar pentru a înţelege tipologia clientului privat de automobile electrice. Este vorba de cei care locuiesc la casă sau într-un complex rezidenţial cu garaj propriu şi pot instala uşor o priză sau o staţie de încărcare. Considerăm familiile care locuiesc în afara sau la marginea oraşului şi folosesc două automobile pentru a ajunge la serviciu, putem să ne imaginăm foarte uşor cum una dintre acestea este înlocuită de un BMW i3, fără nici un impediment în utilizarea cotidiană. În acelaşi timp, pentru clienţii corporate, BMW i3 poate fi foarte atractiv ca pool car, pentru marile companii, sau ca shuttle car. În plus, imaginea de automobil verde devine un factor tot mai important în decizia de cumpărare pentru companii”, explică Dana Popescu, brand manager BMW i.
„Întârzierea programelor guvernamentale de susţinere a automobilelor ecologice, duce la amânarea deciziei de cumpărare şi creează o volatilitate mare a pieţei. Nu ne dorim ca programul de ecotichete să deformeze şi să creeze o sezonalitate artificială, ci să impulsioneze startul pieţei, pentru a da încredere în automobilele electrice. De aceea considerăm necesar unui program strategic pe termen mediu, transparent şi clar definit. Avem însă deja primele contracte semnate în acest an pentru BMW i3 şi BMW i8 şi aşteptăm primele livrări în luna martie. Observăm în acest moment un interes tot mai mare pentru automobilele electrice, cu o creştere semnificativă în ceea ce priveşte numărul de teste şi oferte. Obiectivul nostru este să încheiem anul cu BMW i la 1,5-2% din totalul vânzărilor mărcii”, a explicat Dana Popescu.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: