Fotocredit:
BMW
BMW a comunicat preţurile noilor X5 M şi X6 M, valabile pentru clienţii din România. Astfel, noul BMW X5 M are un preţ de pornire de 123.870 euro, TVA inclus, în timp ce pentru BMW X6 M doritorii trebuie să scoată din buzunare minimum 127.280 de euro, TVA inclus.
Preţurile de mai sus includ şi acciza corespunzătoare capacităţii cilindrice, în valoare de 5.450 euro, TVA inclus.
Noile BMW X5 M şi X6 M sunt propulsate de un motor V8 TwinPower Turbo de 4.4 litri care dezvoltă 575 de CP şi 750 Nm cuplu maxim, disponibil între 2.200 şi 5.000 rpm. Acesta este cel mai puternic motor folosit vreodată de BMW pe o maşină cu tracţiune integrală, putând să propulseze noile X5 M şi X6 M, de la 0 la 100 de km/h, în doar 4.2 secunde. La aceste peformanţe dinamice îşi aduce aportul şi cutia de viteze automată M Steptronic cu Drivelogic, cu opt trepte.
Viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h, în timp ce consumul mediu declarat de BMW este de 11.1 l/100km.
Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive şi Dynamic Performance Control joacă un rol important în dinamica remarcabilă a noilor BMW X5 M şi BMW X6 M. Sistemul xDrive utilizează un diferenţial cu ambreiaj multidisc gestionat electronic pentru a permite distribuţia complet variabilă a tracţiunii între puntea faţă şi cea spate - de la 100% pe roţile spate până la 100% pe cele din faţă. Astfel se asigură cea mai bună tracţiune posibilă în orice condiţii de drum. Pentru o agilitate mai mare, xDrive oferă modelelor BMW X5 M şi BMW X6 M o setare de bază orientată spre tracţiune spate.
Sistemul Dynamic Performance Control monitorizează distribuţia continuă a tracţiunii între roţile spate - atât sub sarcină, cât şi la frână de motor -, indiferent de puterea motorului. Lucrând în combinaţie cu sistemul de tracţiune integrală xDrive, rezultatul este un nivel complet nou performanţe dinamice, agilitate şi tracţiune. Cu o acurateţe mult mai mare, automobilul urmează traseul impus de conducător, indiferent de suprafaţa drumului, iar sistemul reduce nivelul de intervenţia a conducătorului asupra volanului: direcţia reacţionează mai direct şi sunt necesare mult mai puţine corecţii. În plus, este eliminată tendinţa inerentă de subvirare pe care o au automobilele cu tracţiune integrală convenţională. De asemenea, se remarcă şi o îmbunătăţire a tracţiunii (în special, pe drumuri cu niveluri diferite de frecare) şi, în consecinţă, este îmbunătăţită semnificativ siguranţa activă. Conducătorul poate observa pe display cum funcţionează Dynamic Performance Control, cu vectori care reprezintă cele patru roţi şi care indică unde este transmisă puterea motorului.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: