Fotocredit:
Bentley
Bentley a dezvăluit astăzi noul Continental Supersports, cea mai rapidă și puternică mașină construită vreodată de producătorul britanic și totodată cel mai rapid automobil cu patru locuri din lume.
Anunțat zilele trecute prin intermediul unui teaser video, noul Continental Supersports este propulsat de același motor W12 de pe versiunea GT Speed, dar care produce nu mai puțin de 710 CP și 1.017 Nm cuplu maxim. Creșterea puterii și a cuplului motor s-au realizat în principal prin montarea unor turbine mai performante, dar și prin regândirea sistemului ce răcește aerul trimis în admisie.
Respectivele valori plasează noul model Bentley în topul celor mai puternice mașini construite vreodată la Crewe, performanțele dinamice fiind la rândul lor pe măsură - 0-100km/h în 3.5 secunde și o viteză maximă de 336 de km/h. Va exista și o versiune decapotabilă pentru Continental Supersport, acesta urmând a fi cu patru zecimi de secundă mai lentă pe sprintul de la 0 la 100 de km/h. Cuplul motor este transmis la roți prin intermediul unei cutii de viteze automate furnizate de ZF, cu opt rapoarte și funcție Quickshift.
Performanțele motorului sunt completate de un sistem toque vectoring introdus pentru prima dată pe versiunea Continental GT3-R și care poate frâna fiecare roată în parte în momentul accelerării în viraje, în timp ce livrează putere spre celelalte trei roți. Cuplul motor este livrat în mod normal în proporție de 60% spre roțile spate, acesta putând însă fi repartizat în cel mai eficient mod și spre puntea față, dacă aderența asfaltului cere acest lucru.
De sistemul de frânare se ocupă un set de discuri carbon ceramice, despre care britanicii spun că ar fi cele mai mari astfel de piese disponibile la ora actuală în lume. jantele din aliaj pe 21 de inch oferă un minus de 20 de kg la capitolul greutate, în același sens fiind oferit și un sistemd e evacuare din titanium ce mai scade din greutate alte 5 kg. Astfel, noul Continental Supersports este cel mai uușor model din familia Continental GT, cântărind, la gol, 2.280 de kg.
Estetic, noul Bentley Continental Supersports se diferențiază de restul gamei prin extensiile agresive ale barelor față/spate, fabricate din fibră de carbon, prin elementele grilei frontale, ale farurilor, ramelor geamurilor și capacele oglinzilor vopsite în negru lucios, dar și prin eleronul din firbră de carbon, ce poate fi montat opțional însă. Capota și pragurile laterale sunt fabricate ala rândul lor din fibră de carbon.
Interiorul nu face rabat de la calitatea cu care ne-a obișnuit Bentley, atmfosfera din habitaclu fiind "încălzită" de tapițeria din piele și Alcantara în trei nuanțe, de inserțiile din fribră de carbon sau de elementele din lemn, pe care clienții le pot alege în 10 tipuri de esență. Alcantara nu lipsește nici de pe volan sau din zona schimbătorului de viteze. Inscripțiile Supersorts sunt așezate "strategic", pe planșa de bord sau pe pragurile ușilor.
Numele Supersports nu este însă unul nou pentru Bentley, noul model fiind cel de-ar treilea automobil botezat în acest mod, după "bătrânul" Supersports din 1920 și mult mai recentul Continental Supersports, lansat în anul 2009.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: