Fotocredit:
Auto-testdrive
Audi intenţionează să aloce circa 13 miliarde de euro, până în 2016, în dezvoltarea de noi modele şi pentru extinderea capacităţilor de producţie, toate acestea fiind făcute pentru detronarea liderului din piaţa maşinilor premium, BMW.
Compania Volkswagen AG, deţinătoarea marcii Audi, va investi circa 11 miliarde de euro pentru a dezvolta noi tehnologii în domeniul auto, inclusiv automobile uşoare şi vehicule electrice. Cheltuielile vor include fonduri pentru extinderea capacitaţii de producţie la fabrica din Ungaria, mărirea producţiei de vehicule în China precum şi constucţia unei noi uzine în Mexic.
"Vom continua să investim sume mari pentru a continua strategia noastră de creștere", a declarat directorul financiar Axel Strotbek. "Extinderea infrastructurii noastre de producție la nivel mondial ne va ajuta să continuăm să creştem" a mai adăugat acesta.
Audi vrea să vândă cel puțin 2 milioane de automobile pe an, având drept obiectiv să depăşească la vânzări BMW până la sfârșitul acestui deceniu. Extinderea brand-ului face parte din obiectivul Volkswagen AG de a deveni cel mai mare producator auto din lume pana in 2018. Producătorul german intenționează să cheltuiască circa 50 de miliarde de euro cu divizia sa auto, care include printre altele şi Audi, până în 2015.
Analiştii pieţei auto spun însă că BMW îşi va extinde poziția de lider anul viitor, cu vânzări în creştere cu 4,6 %, până la 1,54 milioane de vehicule în 2013.
În noiembrie anul curent BMW şi-a mărit vânzările cu 26 de procente, ajungând la 145.452 automobile şi SUV-uri comercializate. Rivalii Audi şi Mercedes au avut creşteri de 11, respectiv 5,7 % (însumând 123.600 de maşini pentru Audi şi 120.346 de vehicule vândute de Mercedes).
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: