Fotocredit:
Jaguar Land Rover
Britanicii de la Jaguar Land Rover au dezvăluit astăzi noul Range Rover Velar, model ce se va încadra în portofoliul Range Rover între Evoque și Range Rover Sport. Cu o siluetă dinamică ce păstrează însă elementele tradiționale Range Rover, noul Velar se vrea a fi un adversar serios pentru BMW X4, Mercedes-Benz GLC Coupe, Audi Q5 sau Porsche Macan.
La nivel estetic, noul Range Rover Velar se distinge prin liniile extrem de fluide, arhitectura elementelor caroseriei făcând parcă mașina să se miște și atunci când este parcată. Grila radiatorului și farurile cu LED sunt mărginite în partea lor superioară de o linie ce se prelungește apoi pe laterale până la nivelul blocurilor optice spate, fără a fi "deranjată" de mânerele portierelor, gândite în stilul consacrat de Tesla Model S.
La interior versiunile de top vor oferi o arhitectură a consolei centrale ce cuprinde două ecrane tactile de mari dimensiuni. Pro=imul va afișa interfața clasică a sistemului de infotainment, în timp ce al doile va înlocui toate comenzile fizice pentru climatizare sau pentru setarea modurilor de rulare.
Velar are același ampatament ca și Jaguar F-Pace - 2.874 de mm, valoare suficientă pentru a oferi un spațiu generos șoferului și altor patru pasageri. Portbagajul oferă un volum de 673 de litri, cea mai mare valoare din segmentul unde Velar va fi aruncat în luptă.
Clienții vo putea configura noul Velar în două niveluri distincte de echipare - R-Dynamic și HSE, ambele urmând a oferi în standard un performant sistem de tracțiune integrală ce utiliează pe puntea spate un diferențial blocant activ. Versiunile de bază oferă o gardă la sol de 213 mm, în timp ce alegerea suspensiei pneumatice poate duce garda la sol la o valoare de până la 251 de mm.
În privința motorizărilor, Range Rover Velar va fi oferit în șase variante - trei diesel și alte trei pe benzină. Versiunile diesel cuprind noul motor Ingenium de 2.0 litri, în versiuni de 180 și 240 de CP, precum și un V6 de 300 CP, iar variantele pe benzină includ propulsorul 2.0 în derivațiile de 250 și 300 CP, dar și un V6 de 380 de CP. În viitor nu este exclus să vedem și o versiune hibrid.
Noul model va fi primul Range Rover construit pe baza platformei LAA (Lightweight Aluminum Architecture), aceeași folosită de noile Jaguar F-Pace și XE, urmând a fi asamblat în aceeași fabrică din Solihull, situată în Anglia.
În privința prețului, Velar va costa de la aproximativ 50.000 de euro în sus, valoare cu circa 10.000 de euro mai mare decât a celui mai ieftin Jaguar F-Pace.
Noul Range Rover Velar va putea fi admirat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: